Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
giriş |
|
1) |
giriş |
|
2) |
Türk Adı ve Kökeni Orta Asya Coğrafyası
Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları |
|
3) |
Asya Hunları
Asya Hunlarındaki Topluluklar
Asya Hunları zamanında Orta Asya'daki diğer Türk boyları |
|
4) |
Orta Asya'daki Asya Hunlarından Sonra
Gök Türk Hanlığı Tarihinin Önemi
İlk Gök Türk Hanlığı |
|
5) |
Gök Türk Hanlığı'nda Fetret
II. Gök Türk Hanlığı
Gök Türkler ve Eski Türk Devlet Modeli |
|
6) |
Uygurlar |
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Kültür nedir? Medeniyet nedir? Kültür ve Medeniyet İlişkileri
Medeniyetin Ortaya Çıkış Nedenleri |
|
9) |
Türk göçebelerinin pastoral-göçebe bozkır kültürünün göçebelik ve at analizi
Türk Kültüründe Toplumsal Yapı / Türkiye'de Taşra Teşkilatı |
|
10) |
Edebiyat Kültürü ve Sanatı
Türklerin Dini (Gök Tengri, Şamanizm, Maniheizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam) |
|
11) |
Türk Bölgesi'nde şehir ve köy yaşamı |
|
12) |
Türk Bölgesindeki Törenler |
|
12) |
Türk Bölgesindeki Törenler |
|
12) |
Türk Bölgesindeki Törenler |
|
13) |
Türk Bölgesi İnsan Hakları (Hukuk) |
|
14) |
final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
3 |