GEP0518 Introduction to General Turkish HistoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0518 Genel Türk Tarihi`ne Giriş Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin temelinde Asya'nın Avrupa bölgelerinde yaşayan İslam öncesi Türk toplumunun siyasi, sosyal ve kültürel gelişimi yer almaktadır. Türk toplumunun siyasi sorununun sosyal, kültürel ve ekonomik durumunun değerlendirilmesi ve öğrenilmesi bu dersin temel amacının irdelenmesini sağlar. Ayrıca dersi, siyasi tarihimizin sınırlarını neolitik dönemden M.Ö. 3. bin ve Hun çağının sonuna kadar Türk adı, ırkı ve vatanı konularını açıklayarak kültür ve medeniyet arasındaki ilişki ve medeniyetin doğuşunda etkili olan faktörler hakkında bilgi verdikten sonra teoriyle ele almak ve ele almak. Tarih disiplini içerisinde bu döneme ait Orta Asya ve Güney Sibirya'nın arkeolojik ve antropolojik verileriyle birlikte incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders 10. Yüzyıla ait Türkçe öğrenmeyle ilgili güncel kaynakları içermektedir. Kültür ve medeniyet kavramları arasındaki farklar. Medeniyetin doğuşuna dair teoriler. Türk adı, Türk ırkı veya Türklerin vatanı. Arkeologların Orta Asya ve kültür merkezlerinden arkeolojik malzeme aldıkları dönemlere göre

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) giriş
1) giriş
2) Türk Adı ve Kökeni Orta Asya Coğrafyası Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları
3) Asya Hunları Asya Hunlarındaki Topluluklar Asya Hunları zamanında Orta Asya'daki diğer Türk boyları
4) Orta Asya'daki Asya Hunlarından Sonra Gök Türk Hanlığı Tarihinin Önemi İlk Gök Türk Hanlığı
5) Gök Türk Hanlığı'nda Fetret II. Gök Türk Hanlığı Gök Türkler ve Eski Türk Devlet Modeli
6) Uygurlar
7) Ara sınav
8) Kültür nedir? Medeniyet nedir? Kültür ve Medeniyet İlişkileri Medeniyetin Ortaya Çıkış Nedenleri
9) Türk göçebelerinin pastoral-göçebe bozkır kültürünün göçebelik ve at analizi Türk Kültüründe Toplumsal Yapı / Türkiye'de Taşra Teşkilatı
10) Edebiyat Kültürü ve Sanatı Türklerin Dini (Gök Tengri, Şamanizm, Maniheizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam)
11) Türk Bölgesi'nde şehir ve köy yaşamı
12) Türk Bölgesindeki Törenler
12) Türk Bölgesindeki Törenler
12) Türk Bölgesindeki Törenler
13) Türk Bölgesi İnsan Hakları (Hukuk)
14) final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 4
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 4
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 3