REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3424 | İçerik Oluşturma Uygulamaları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL ŞENER |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. EREN DEMİRKIRAN |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere içerik oluşturma süreçlerini ve stratejilerini anlamalarını sağlamak, yarıtıcı içerik üretme becerileri kazandırmak ve dijital platformlar için etkili içerik oluşturmayı öğretmeyi amaçlar. İçerik planlama, hedef kitle analizi, yaratıcı yazım teknikleri ve dijital medya trendleri gibi temel konulara odaklanılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Hedef kitleye uygun içerik tasarlama becerisi geliştirir. 2.Dijital platformlar için etkili içerik oluşturma stratejilerini kavrar. 3.Yaratıcı yazım ve görsel iletişim tekniklerini uygular. 4.Sosyal medya, blog, video gibi farklı formatlar için özgün içerikler üretir. 5.Mevcut trendleri takip ederek yenilikçi içerik çözümleri geliştirir. |
Hedef kitle analizi ve içerik stratejisi, Yaratıcı yazım teknikleri, Dijital platformlara giriş ve medya formatları, Sosyal medya için içerik tasarımı, Video içerik oluşturma, Blog yazıları ve uzun format içerikler, Etkileşim odaklı içerik oluşturma, Görsel içerik ve tasarım ilkeleri, Trend analizi ve yenilikçi içerik çözümleri, SEO ve dijital görünürlük stratejileri Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Örnek Olay İnceleme: Öğrencilerin reklam içerikleri ilgili örnek olayları analiz etmeleri. Uygulama: Öğrenciler reklam içerikleri üreteceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı ve içerik oluşturmanın temel kavramları | |
2) | Hedef kitle analizi ve içerik stratejisi | |
3) | Yaratıcı yazım teknikleri | |
4) | Dijital platformlara giriş ve medya formatları | |
5) | Sosyal medya için içerik tasarım | |
6) | Video içerik oluşturma | |
7) | Blog yazıları ve uzun format içerikler | |
8) | Ara sınav | |
9) | Etkileşim odaklı içerik oluşturma | |
10) | Görsel içerik ve tasarım ilkeleri | |
11) | Trend analizi ve yenilikçi içerik çözümleri | |
12) | SEO ve dijital görünürlük stratejileri | |
13) | Proje çalışmaları ve grup çalışmalar | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Bly, R. (2020). The Content Marketing Handbook. Entrepreneur Press. |
Diğer Kaynaklar: | Bly, R. (2020). The Content Marketing Handbook. Entrepreneur Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 2 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 4 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 2 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 2 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 3 |