ADV3303 Advanced Studies in AdvertisingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3303 Reklamcılıkta İleri Çalışmalar Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL ŞENER
Dersin Amacı: Bu ders, reklamcılık alanında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgi sağlayarak öğrencilerin stratejik ve yaratıcı reklam kampanyaları tasarlama yetkinliğini geliştirmeyi amaçlar. Çoklu platform reklam stratejileri, marka iletişimi, tüketici davranışı ve trend analizi gibi konulara odaklanılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Marka stratejisi geliştirme ve etkili iletişim planları tasarlama yeteneği kazanır.
2.Tüketici davranışının reklam stratejilerine etkisini analiz eder.
3.Dijital ve geleneksel platformlar için entegre reklam kampanyaları oluşturur.
4.Reklam projelerinde yenilikçi yaratıcılık tekniklerini uygular.
5.Trend analizi yaparak fark yaratacak stratejiler geliştirir.

Dersin İçeriği

Reklamcılıkta ileri düzey kavramlar ve teoriler, Marka stratejileri ve pozisyonlama, Tüketici davranışı ve karar alma süreçleri, Dijital reklamcılık stratejileri ve performans takibi, Geleneksel medyada reklam planlama, Kreatif brief yazımı ve uygulamaları, Entegre pazarlama iletişimi kampanyaları, Yaratıcılık teknikleri ve uygulamalı atölyeler, Reklamda etik ve sosyal sorumluluk, Reklam trendleri ve yenilikçi yaklaşımlar, Veriye dayalı stratejiler ve reklam analitiği, Reklam kampanyası sunumları

Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır;
Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması.
Uygulama: Öğrenciler reklam uygulamaları yapacaktır.


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reklamcılıkta ileri düzey kavramlar ve teoriler
2) Marka stratejileri ve pozisyonlama
3) Tüketici davranışı ve karar alma süreçleri
4) Dijital reklamcılık stratejileri ve performans takibi
5) Geleneksel medyada reklam planlama
6) Kreatif brief yazımı ve uygulamaları
7) Entegre pazarlama iletişimi kampanyaları
8) Ara sınav
9) Reklamda etik ve sosyal sorumluluk
10) Reklam trendleri ve yenilikçi yaklaşımlar
11) Veriye dayalı stratejiler ve reklam analitiği
12) Yenilikçi yaratıcılık uygulamaları
13) Sunumlar
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Advertising Design and Typography, Alex White (Allworth Press-2006)
• Cutting Edge Advertising, Jim Aitchison (Practice Hall-2004)
• Advertising Principles and Practice, Sandra E. Moriarty (Pearson Education-2009).
Diğer Kaynaklar: Mann, E. M. (2012). Advertising: Types, Trends, Controversies. Nova Science.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 1 1
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 3
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 3
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 5
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 4