REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV1616 | İkna | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL ŞENER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT Doç. Dr. GÜL ŞENER |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, teorileri, ilkeleri ve sosyal nüfuz ve etki girişimlerinin yer aldığı günlük bağlamlar için geçerli olan ikna stratejileri konusunda sağlam bir temel sağlamak ve tutum ve davranışları değiştiren basit ve etkili temel ikna taktikleri öğrenmektir. Öğrenciler ikna, sosyal etki ve ikna konusunda deneysel araştırma bulguları ile bilgi sahibi olacak ve gerçek hayattaki iletişim ortamı ve farklı durumlara ilişkin çok çeşitli strateji ve ikna teknikleri öğrenecekleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Bir iletişim aracı olarak ikna ve sınırları hakkında temel bir anlayış geliştirebilir 2) Temel ikna teorilerini tanımlayabilir 3) İkna edici mesajların bilişsel olarak işlenmesinin nasıl gerçekleştiğini açıklayabilir 4) Bir tutumu, yapısını ve işlevlerini tanımlayabilir 5) İkna edici bir mesajın kabulünün ardındaki psikolojik dinamikleri anlama yetkinliğini geliştirebilir. 6) Gruplarda doğrulama ve etkinin etkilerini ve bunların iknaya nasıl uygulanacağını değerlendirebilir. 7) Uyum kazanımı kavramını ve bunun çeşitli iletişim bağlamlarında nasıl elde edilebileceğini belirleyebilir. 8) Güvenilirlik kavramının ana bileşenlerini açıklayabilir ve marka iletişimi için merkeziliğini anlayabilir. 9) Reklam ve pazarlamada kullanılan ikna edici taktikleri belirleyebilir. |
Bu derste temel ikna teorileri, bu teorilerin altyapılarını oluşturan inanç, tutum, davranış gibi kavramlara ilişkin teoriler incelenecektir. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. Örnek Olay İnceleme: Öğrencilerin ikna ilgili örnek olayları analiz etmeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon • Tanışma • İzlence İncelemesi • Ders gereksinimleri | |
2) | ikna nelerden oluşur? İkna ve sınırlayıcı kriterlerin tanımı | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 1-2'yi okumaları beklenir. |
3) | ikna etmek ne demek? - Detaylandırma Olasılık Modeli - Sezgisel Sistematik Model - Tek ikna Modeli | |
4) | Tutumlar ve Tutarlılık - Tutum nedir? - Tutumların temel işlevleri (Katz) | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 3'ü okumaları beklenir. |
5) | Tutumlar ve Tutarlılık - Gerekçeli Eylem Yaklaşımı | |
6) | Tutumlar ve Tutarlılık - Psikolojik Tutarlılık - Bilişsel uyumsuzluk teorisi | |
7) | Vize | |
8) | Gruplarda Uyum ve Etki İkna Aracı Olarak Uyum Özdeşleşme ve Referans Grupları Bireyselliğin Kaybı (Deindividuation), Sosyal Tembellik ve Sosyal Kolaylaştırma | Öğrencilerden, derse katılmadan önce 6. bölümü okumaları beklenmektedir. |
9) | Uyum Sağlatma Tanım Uyum Sağlatma Stratejileri | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 10'u okumaları beklenir. |
10) | Uyum Sağlatma (Compliance Gaining) Uyum sağlatma davranışını etkileyen durumsal faktörler Güç Türleri | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 10'u okumaları beklenir. |
11) | Motivasyon çekicilikler - Mantıksal ve Duygusal çekicilikler - Korku çekicilikler - Mizahi çekicilikler | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 13'ü okumaları beklenir. |
12) | Motivasyon çekicilikleri - Cinsel çekicilik - Gurur ve Vatanseverlik - Gönül Alma | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 13'ü okumaları beklenir. |
13) | Ardışık İkna (Sequential Persuasion) Önceden Verme Tekniği (Pregiving) İkna Taktikleri (Persuasion Tactics) | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 11'i okumaları beklenir. |
14) | Konuların Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Persuasion, Social Influence, and Compliance Gaining (Fourth Edition) Jennifer Acosta-Licea (California State University, Fullerton) Robert H. Gass (California State University, Fullerton) John S. Seiter (Utah State University) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 187 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 5 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 4 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 2 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 2 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |