REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3101 | Medya Stratejisi ve Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖYKÜ TÜRKELİ Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, medya stratejisi ve yönetimi konusunda öğrencilere temel bilgiler sunmak, medya ilişkileri oluşturma ve medya planlama becerilerini geliştirmek ve medya ile halkla ilişkiler/reklamcılık arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Medya stratejileri, medya ilişkileri ve medya planlaması konularında temel kavramları tanımlayabilir ve açıklayabilir. 2. Medya planlama sürecini açıklayabilir ve uygulamalı örneklerle anlamını tartışabilir. 3. Medya stratejileri ve medya planları oluşturabilir, medya ilişkilerini etkili bir şekilde yönetmek için stratejiler geliştirebilir. 4. Medya kanallarını analiz edebilir ve hedef kitleye uygun medya seçimlerini yapabilir. 5. Dijital medya, sosyal medya ve geleneksel medya arasındaki etkileşimleri analiz ederek, bütünleşik medya stratejileri geliştirebilir. |
Bu ders, medya stratejileri, medya ilişkileri ve medya planlaması temel kavramlarını tanımlamayı ve açıklamayı, medya planlama sürecini anlamayı ve bu süreci pratik örneklerle tartışmayı amaçlar. Ayrıca, öğrenciler medya stratejileri ve medya planları geliştirmeyi, medya kanallarını analiz ederek hedef kitleye uygun medya seçimleri yapmayı ve dijital, sosyal ve geleneksel medya etkileşimleri üzerinden entegre medya stratejileri oluşturmayı öğreneceklerdir. Bu ders, vaka çalışmaları, grup tartışmaları, medya analizleri ve uygulamalı projelerle desteklenen interaktif bir öğretim yöntemiyle yürütülecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Medya stratejisi ve yönetiminin tanımlanması PESO Modeli | |
3) | Medya araştırma yöntemleri ve hedef kitle analizi yapma | |
4) | Geleneksel medya | |
5) | Dijital medya | |
6) | Haber medyasını anlamak Gazetecilik ve halkla ilişkiler | |
7) | Medya listesi hazırlama Medya ilişkileri planı hazırlama | |
8) | Ara sınav | |
9) | İçerik pazarlama | |
10) | Medya planlama-1 | |
11) | Medya planlama-2 | |
12) | Medya planlama-3 | |
13) | Medya planlama-4 | |
14) | Final sınavına hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Media Planning & Buying in the Digital Age by Ronald D. Geskey Strategic Media Decisions by James L. Borden and Ruth A. Borden |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | 104 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 2 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 4 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 2 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 3 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 4 |