PRL2210 Advertising and Public Relations TheoriesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL2210 Reklam ve Halkla İlişkiler Teorileri Bahar 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere reklam ve halkla ilişkiler teorilerini öğretmek, bu teorilerin tarihsel gelişimini ve uygulanmasını incelemektir. Öğrenciler, reklam ve halkla ilişkiler pratiklerini anlamak ve iletişim stratejilerinde bu teorileri kullanmak için gerekli teorik bilgiyi kazanacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Reklam ve halkla ilişkiler teorilerini tanımlayabilir ve açıklayabilir.
2. Reklam ve halkla ilişkiler uygulamalarında bu teorilerin nasıl kullanıldığını analiz edebilir.
3. İletişim stratejileri geliştirmek için reklam ve halkla ilişkiler teorilerini kullanabilir.
4. Reklam ve halkla ilişkiler teorilerinin tarihi gelişimini ve toplumsal etkilerini inceleyebilir.
5. Halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarının başarılarını ölçmek için teorik araçlar geliştirebilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, reklam ve halkla ilişkiler teorilerinin temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini ele alır. İlk haftalarda reklam ve halkla ilişkilerin temel tanımları ve teorileri üzerinde durulurken, sonraki haftalarda bu teorilerin günümüz iletişim stratejilerine nasıl uygulandığına odaklanılır.
Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Vaka Çalışmaları, Grup Çalışmaları, Tartışmalar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Teori nedir? Teori, halkla ilişkiler ve reklamcılıkla nasıl ve neden ilgilidir? Büyük teoriler ve orta ölçekli teoriler Teorinin halkla ilişkiler ve reklamcılıktaki rolü
3) Dört ana bilimsel teori ve bunların halkla ilişkiler ve reklam araştırmacıları için önemi Sembolik etkileşimcilik Değişim teorisi Çatışma teorisi Yapısal-fonksiyonel teori
4) İki aşamalı akış kuramı Gündem belirleme kuramı
5) Kullanımlar ve doyumlar teorisi Ekme teorisi Yeniliklerin yayılımı teorisi
6) Sistem teorisi Oyun teorisi
7) AIDA ve FCB reklam teorilerinin incelenmesi
8) Ara sınav
9) Durumsallık teorileri
10) Kriz iletişimi Dijital kriz iletişimi teorileri
11) Sosyal öğrenme teorisi Detaylandırma olasılık modeli Bilişsel uyum modeli
12) Eleştirel teoriler-1
13) Eleştirel teoriler-2
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 4 % 10
Projeler 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 4 4 16
Proje 4 4 16
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 5
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 2
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 3
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 3
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2