REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL2210 | Reklam ve Halkla İlişkiler Teorileri | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere reklam ve halkla ilişkiler teorilerini öğretmek, bu teorilerin tarihsel gelişimini ve uygulanmasını incelemektir. Öğrenciler, reklam ve halkla ilişkiler pratiklerini anlamak ve iletişim stratejilerinde bu teorileri kullanmak için gerekli teorik bilgiyi kazanacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Reklam ve halkla ilişkiler teorilerini tanımlayabilir ve açıklayabilir. 2. Reklam ve halkla ilişkiler uygulamalarında bu teorilerin nasıl kullanıldığını analiz edebilir. 3. İletişim stratejileri geliştirmek için reklam ve halkla ilişkiler teorilerini kullanabilir. 4. Reklam ve halkla ilişkiler teorilerinin tarihi gelişimini ve toplumsal etkilerini inceleyebilir. 5. Halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarının başarılarını ölçmek için teorik araçlar geliştirebilir. |
Bu ders, reklam ve halkla ilişkiler teorilerinin temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini ele alır. İlk haftalarda reklam ve halkla ilişkilerin temel tanımları ve teorileri üzerinde durulurken, sonraki haftalarda bu teorilerin günümüz iletişim stratejilerine nasıl uygulandığına odaklanılır. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Vaka Çalışmaları, Grup Çalışmaları, Tartışmalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Teori nedir? Teori, halkla ilişkiler ve reklamcılıkla nasıl ve neden ilgilidir? Büyük teoriler ve orta ölçekli teoriler Teorinin halkla ilişkiler ve reklamcılıktaki rolü | |
3) | Dört ana bilimsel teori ve bunların halkla ilişkiler ve reklam araştırmacıları için önemi Sembolik etkileşimcilik Değişim teorisi Çatışma teorisi Yapısal-fonksiyonel teori | |
4) | İki aşamalı akış kuramı Gündem belirleme kuramı | |
5) | Kullanımlar ve doyumlar teorisi Ekme teorisi Yeniliklerin yayılımı teorisi | |
6) | Sistem teorisi Oyun teorisi | |
7) | AIDA ve FCB reklam teorilerinin incelenmesi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Durumsallık teorileri | |
10) | Kriz iletişimi Dijital kriz iletişimi teorileri | |
11) | Sosyal öğrenme teorisi Detaylandırma olasılık modeli Bilişsel uyum modeli | |
12) | Eleştirel teoriler-1 | |
13) | Eleştirel teoriler-2 | |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 4 | % 10 |
Projeler | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 4 | 4 | 16 |
Proje | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 5 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 3 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 3 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |