REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL2203 | Çağdaş İletişimde Etik | Güz | 0 | 3 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ |
Dersin Amacı: | Bu ders, çağdaş iletişim süreçlerinde etik ilkelerin rolünü ve önemini ele almayı amaçlamaktadır. Dijital medya, halkla ilişkiler, reklamcılık ve siyasal iletişim gibi farklı alanlarda karşılaşılan etik sorunları analiz ederek öğrencilere eleştirel düşünme ve etik karar verme becerileri kazandırmayı hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İletişim etiği ile ilgili temel kavramları, etik teorileri ve profesyonel etik kodlarını tanımlar. 2. Çağdaş iletişim süreçlerinde etik sorunları ve temel tartışmaları hatırlar. 3. Etik teorileri ve ilkelerini farklı iletişim bağlamlarında açıklar. 4. Dijital medya, halkla ilişkiler, reklamcılık ve siyasal iletişimdeki etik sorunları yorumlar. 5. Gerçek hayattaki iletişim etiği sorunlarını analiz etmek için etik teorileri uygular. 6. Profesyonel etik kodlarını kullanarak etik ihlalleri değerlendirir. 7. Medya manipülasyonu, dezenformasyon ve veri gizliliği gibi konuların etik boyutlarını çözümler. 8. Farklı iletişim alanlarında etik ikilemleri karşılaştırır ve nedenlerini belirler. 9. Etik karar alma süreçlerinde farklı perspektifleri değerlendirir ve savunduğu etik kararları gerekçelendirir. 10. Günümüz iletişim uygulamalarının etik açıdan sürdürülebilir olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir. |
Ders kapsamında, etik teoriler ve profesyonel etik kodları incelenerek, medya manipülasyonu, dezenformasyon, veri gizliliği, yapay zeka etiği, kriz iletişimi ve toplumsal sorumluluk gibi güncel konular üzerine tartışmalar yürütülecektir. Öğrenciler, vaka analizleri ve uygulamalı çalışmalar aracılığıyla iletişim etiğinin gerçek dünyadaki etkilerini değerlendirme fırsatı bulacaklardır. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır: Ders Anlatımı: Etik teoriler, profesyonel etik kodları ve çağdaş etik sorunları üzerine bilgi aktarımı. Vaka Analizi: Gerçek hayattan alınmış etik sorunlar üzerine grup tartışmaları ve analizler. Tartışmalar: Güncel etik meseleler üzerine eleştirel düşünmeyi teşvik eden interaktif tartışmalar. Uygulamalı Çalışmalar: Etik karar verme senaryoları üzerinde uygulamalar. Öğrenci Sunumları: Seçilen bir etik sorun üzerine öğrencilerin analiz yaparak sunum gerçekleştirmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | Etik Nedir? Temel Etik Kavramlar ve Yaklaşımlar | |
3) | Etik Teoriler: Deontoloji, Faydacılık ve Erdem Etiği | |
4) | İletişim Etiği ve Profesyonel Etik Kodları | |
5) | Dijital Medya Etiği: Sosyal Medyada Dezenformasyon | |
6) | Medya Manipülasyonu ve Haber Etiği | |
7) | Veri Gizliliği ve Yapay Zeka Etiği | |
8) | Vize haftası | |
9) | Halkla İlişkilerde Etik Sorunlar | |
10) | Reklamcılıkta Etik Sorunlar | |
11) | Sürdürülebilirlik ve Etik Liderlik | |
12) | Siyasal İletişim Etiği ve Propaganda | |
13) | Öğrenci Sunumları ve Etik Dilemmalar Tartışması | |
13) | Öğrenci Sunumları ve Etik Dilemmalar Tartışması | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Christians, C. G., Fackler, M., Richardson, K. B., Kreshel, P. J., & Woods, R. H. (2020). Media Ethics: Cases and Moral Reasoning (11th ed.). Pearson. Ess, C. (2020). Digital Media Ethics (3rd ed.). Polity Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 9 | 117 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 4 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 2 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 2 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 2 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 3 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |