PRL2201 Research in Advertising and Public RelationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL2201 Reklam ve Halkla İlişkilerde Araştırma Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖYKÜ TÜRKELİ
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin halkla ilişkiler ve reklam alanlarında yapılan araştırmalara dair bir anlayış geliştirmesi amaçlanmaktadır. Dersi tamamlayan öğrenciler halkla ilişkiler ve reklam alanlarında gerçekleştirilen araştırmaları ve bu alanlardaki terimleri anlayabilir, açıklayabilir ve doğru bir şekilde kullanabilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki kazanımları elde eder:
Bilimsel araştırmanın gerekliliğini anlayabilmek
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırmanın amaçlarını ve tekniklerini tanımlayabilmek
Farklı hedef kitleler için araştırma tasarlayabilmek
İkincil araştırma yöntemlerini uygulayabilmek
Bir odak grup çalışmasının altyapısını kurabilmek
Bir odak grup çalışmasını gerçekleştirebilmek
Nitel ve nicel yöntemleri birbirinden ayırt edebilmek
Örnekleme prosedürlerini tanımlayabilmek
Bir anket için soru formu hazırlayabilmek
Bir anket çalışmasını gerçekleştirebilmek
Nicel araştırmadan elde edilen verileri analiz edebilmek

Dersin İçeriği

Derste öğrenciler halkla ilişkiler ve reklam araştırmasının gerekliliklerini öğreneceklerdir. Ayrıca derste nicel ve nitel araştırmaları kurgulayacak ve bunları yürüteceklerdir.
Derste Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri:
Proje, İşbirlikli Öğrenme, Ders, Deney, Uygulama, Gözlem, Tartışma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin ve konuların tanıtılması, giriş dersi
2) Bilme yöntemleri, bilimsel araştırmasının temel kavramları Teoriler, düzenlilikler, kavramlar, değişkenler
3) Genel olarak araştırmanın anlamı. Sosyal bilimlerde araştırmanın temelleri. Halkla ilişkiler ve reklamda araştırmanın amaçları.
4) Kampanyaların hedef ve amaçlarına göre değerlendirme ve yönetim amaçlı halkla ilişkiler araştırması
5) Medya ve pazar analizi, mesaj testi ve tüketici psikolojisi temelinde reklam araştırması
6) Nitel araştırma teknikleri Nitel araştırma tekniklerinin kullanım alanları Odak grup çalışmaları
7) Nitel araştırmalarda soru sorma teknikleri, Sözel soru sorma teknikleri, Yansıtmalı soru sorma teknikleri
8) Odak grup çalışması, Odak grup çalışmasının araştırma sorularının hazırlanması, Odak grup çalışmasının tartışma rehberinin hazırlanması
9) Örneklem, Örnekleme yöntemleri
10) Nicel araştırmalara giriş, SPSS veri analizi programının tanıtılması
11) Anket araştırmasına giriş, Anket araştırmasının gereklilikleri ve özellikleri, Anketlerde soru türleri
12) Nicel anket araştırmalarında ölçüm düzeyleri, Soru formunun hazırlanması, online anket tasarımı arayüzlerinin anlatımı
12) Nicel anket araştırmalarında ölçüm düzeyleri, Soru formunun hazırlanması, online anket tasarımı arayüzlerinin anlatımı
13) İstatistiğe giriş, Kodlama, Online anket verilerini toplama ve SPSS üzerinde verinin hazırlanması
14) SPSS kullanımı, SPSS üzerinde veri analizi ve analizlerin Office sunum araçlarına aktarımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Adventures in Social Research Data Analysis Using IBM SPSS Statistics
Tenth Edition / Earl Babbie; William E. Wagner, III; Jeanne Zaino

Mass Media Research, An Introduction, Roger D. Wimmer and Joseph R. Dominick, (Thomson-Wadsworth, 2006)
Diğer Kaynaklar: The Advertising Research Handbook, Charles E. Young

Primer of Public Relations Research, Don W. Stacks

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Projeler 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 30
Proje 7 35
Final 6 35
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 4
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 2
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 2
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 5
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 4
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 3
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 3