REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL1601 | Analitik Düşünce ve Yaratıcı Endüstriler | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EDA ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bir konuyu değerlendirirken rutin yanıtlarla sınırlı kalmak yerine birden fazla olasılığı algılamayı öğrenmenize yardımcı olmaktır. Bu derste yaratıcı pazarlama iletişimini ele alacağız, ancak daha da önemlisi genel olarak yaratıcılığı anlamaya çalışacağız. Bu süreçte eleştirel düşünme, net kararlar ve sonuçlara varmak da dahil olmak üzere etkili problem çözme için temel bir beceridir. Bu nedenle bu ders argümanların bileşenlerini analiz eder ve öğrencilerin bunları kendi perspektiflerinden değerlendirmelerine yardımcı olur. Ders sırasında yaratıcı sürece yönelik teorik yaklaşımların sunumunu, başkalarının yazılı iletişim, görsel iletişim ve ikna edici karşılaşmalarda belirli sorunlara yaratıcı çözümleri nasıl uyguladıklarına dair somut örnekler izler. Bu ders, eğitmen ve öğrenciler arasındaki etkili etkileşime bağlı olacaktır. Bu nedenle, çalışmanın yanı sıra YAPACAKSINIZ. Dersin sonunda, bütünleşik iletişim ve eleştirel düşünme ışığında farklı iş veya pazarlama problemlerine yaratıcı iletişim çözümleri gerçekleştirebileceksiniz. Bu derste ele alınan konular bunlarla sınırlı olmamakla birlikte şunları içerir: Yaratıcılık teorileri ve kavramları, semiyoloji, reklamcılık, reklamların yapısı ve diğerleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yaratıcılık alanındaki temel kuramları ve güncel konuları anlamak ve analiz etmek. 2. Kişisel yaratıcılık yeteneklerini geliştirmek ve fikirleri güvenle etkili bir şekilde iletmek için belirli teknikleri uygulamak ve göstermek. 3. Yaratıcı kişi, yaratıcı süreç ve yaratıcı işleyişi geliştirmeye yönelik teknikler hakkında modern bir anlayışı değerlendirmek ve sentezlemek. 4. Kişisel yaratıcılığın güçlü ve zayıf yönlerini iyileştirme amacıyla belirlemek ve değerlendirmek. 5. Görsel ve sözel alıştırmalar yoluyla yaratıcı düşünme becerilerini (örn. sorunlara duyarlılık, akıcılık, esneklik, özgünlük ve detaylandırma) geliştirmek ve iyileştirmek. |
Bu derste yaratıcı pazarlama iletişimini inceleyeceğiz, ancak asıl odak noktamız yaratıcılığı daha geniş bir kavram olarak anlamak olacak. Eleştirel düşünme, etkili problem çözmede kilit bir rol oynayacak ve öğrencilerin iyi gerekçelendirilmiş kararlar almasını ve net sonuçlar çıkarmasını sağlayacaktır. Bunu desteklemek için ders, argümanların unsurlarını inceleyecek ve öğrencilere bunları kendi benzersiz bakış açılarından değerlendirmelerinde rehberlik edecektir. Öğrenilerden grup tartışmalarında argümanlarını savunmaları ve gerekçelendirmeleri beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | Dersin programına ön bakış |
2) | Yaratıcı Düşünme Stratejileri: Görsel düşünme. | Zorunlu okuma: How to Get Ideas? s.15-57 |
3) | Yaratıcı Düşünme Stratejileri: Görsel düşünme. | Zorunlu okuma: How to Get Ideas? s.59-89 |
4) | Creative Thinking Strategies: Thinking fluently. | Zorunlu okuma: How to Get Ideas? s.91-127 |
5) | Yaratıcı Düşünme Stratejileri: Akıcı düşünme. | Zorunlu okuma: How to Get Ideas? s.129-163 |
6) | Yaratıcı Düşünme Stratejileri: Yeni kombinasyonlar oluşturma. | Devam et, s.1-50 |
7) | Yaratıcı Düşünme Stratejileri: Özgün kombinasyonlar oluşturma. | Devam et, s.51-119 |
8) | Yaratıcı Düşünme Stratejileri: Bağlantısız olanı bağlamak. | Devam et, s.122-201 |
9) | Yaratıcı Düşünme Stratejileri: Bağlantısız olanları birleştirmek | |
10) | Yaratıcı Düşünme Stratejileri: Diğer tarafa bakmak. | |
11) | Yaratıcı Düşünme Stratejileri: Başka dünyalara bakmak. | Zorunlu okuma: Steal Like an Artist s.1-26 |
12) | Yaratıcı Düşünme Stratejileri: Başka dünyalara bakmak. | Zorunlu okuma: Steal Like an Artist s.27-61 |
13) | Creative Thinking Strategies: Finding what you are not looking for. | Zorunlu okuma: Steal Like an Artist s.64-97 |
13) | Creative Thinking Strategies: Finding what you are not looking for. | Zorunlu okuma: Steal Like an Artist s.64-97 |
13) | Creative Thinking Strategies: Finding what you are not looking for. | Zorunlu okuma: Steal Like an Artist s.64-97 |
14) | Yaratıcı Düşünme Stratejileri: Bakmadığını bulma. | Zorunlu okuma: Steal Like an Artist s.98-151 |
14) | Yaratıcı Düşünme Stratejileri: Bakmadığını bulma. | Zorunlu okuma: Steal Like an Artist s.98-151 |
14) | Yaratıcı Düşünme Stratejileri: Bakmadığını bulma. | Zorunlu okuma: Steal Like an Artist s.98-151 |
Ders Notları / Kitaplar: | Back of the Napkin: Solving problems and selling ideas with pictures, Dan Roam, Portfolio; Expanded Edition. Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course. |
Diğer Kaynaklar: | How to Get Ideas? Jack Foster, Berrett-Koehler Publishers Steal Like an Artist, Austin Kleon, Workman Publishing Keep Going, Austin Kleon, Workman Publishing Oliver Sacks, The Man Who Mistook His Wife for a Hat, Vintage Flow, Mihaly Csikszentmihalyi, Harper Bellenial Modern Classics |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 594 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 4 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 4 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 3 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 3 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 3 |