COM1616 Introduction to AI and Prompt TechniquesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COM1616 Yapay Zeka ve İstem Tekniklerine Giriş Bahar 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. EREN DEMİRKIRAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. CAN BÜYÜKALKAN
Arş.Gör. EREN DEMİRKIRAN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere iletişim, etkileşim ve yapay zeka teknolojileri ile geliştirme uygulamalarına odaklanarak, kapsamlı bir şekilde hızlı tasarım ve mühendislik anlayışı sağlamaktır. Ders, Hızlı Tasarımın Temelleri, İleri Hızlı Teknikler ve İş Akışı Otomasyonu olmak üzere üç modüle ayrılmıştır. Dersin sonunda, öğrenciler çeşitli bağlamlarda etkili hızlı tasarımlar tasarlama ve uygulama konusunda yetenekli olacaklar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yapay Zekanın evrimini ve iletişimdeki mevcut uygulamalarını anlar.
2) Temel ve ileri düzeyde hızlı tasarım tekniklerinde uzmanlaşır.
3) İstem mühendisliği becerilerini Pazarlama, Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Kriz İletişimi, iletişim tasarımı, yeni medya gibi gerçek dünya senaryolarına uygulayabilir.
4) Yapay Zeka etkileşimini artırmak için çeşitli dijital platformları ve uygulamaları kullanabilir.
5) İleri seviye istem tekniklerini kullanarak karmaşık kullanım durumlarını analiz edebilir.
6) İletişim süreçlerinde iş akışı otomasyonunu uygulayabilir.
7) Yapay Zeka uygulamalarına özgü eleştirel düşünme, problem çözme ve sistem düşünme becerilerini geliştirebilir.
8) Yapay Zeka ve iletişimdeki etik düşünceleri anlayabilir.

Dersin İçeriği

AI'ya Giriş: AI'nın temelleri, tarihçesi, türleri ve kullanım alanları
Prompt Mühendisliğine Giriş: Prompt nedir, neden önemlidir, iyi bir prompt'un özellikleri
Temel Prompt Teknikleri: Sıfır atış öğrenme, az atış öğrenme, anahtar kelime tabanlı prompt'lar
İleri Düzey Prompt Teknikleri: Zincirleme düşünme, rol oynama, örnekleme
Metin Tabanlı AI Araçları ile Uygulama: ChatGPT, Bard gibi araçlarla pratik alıştırmalar
Görsel Tabanlı AI Araçları ile Uygulama: Midjourney, DALL-E 2 gibi araçlarla pratik alıştırmalar
Prompt Optimizasyonu: Prompt'ları iyileştirme yöntemleri, deneme yanılma, geri bildirim alma
Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır;
Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması.
Bireysel Çalışma: Öğrencilerin bireysel AI uygulamaları yapmaları
Proje Hazırlama: Öğrencilerin AI ile alanları ile ilgili proje hazırlama

Kullanılacak ölçme yöntemleri şunlardır;

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Yapay Zekanın Gelişimi
3) İstem Yapısı ve İstem Türleri
4) İstem Formülünün İncelikleri
5) Tek Atış ve Çoklu Atış Teknikleri
6) İleri İstem Teknikleri ve Örnek Olaylar
7) Vize
8) İleri İstem Teknikleri - Düşünce Zinciri ve Öz Kontrol Yöntemi
9) Düşünce Ağacı İstem Tekniği
10) İleri İstem Teknikleri - Devam
11) İş Akışı Otomasyonunun Temelleri
12) Örnek Olay Uygulamaları
13) Yön Değiştirmeye Giriş
14) Yapay Zeka Uygulamaları Tasarımı
14) Yapay Zeka Uygulamaları Tasarımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Küçük Sınavlar 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 2
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 5
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 3
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 2
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 3
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 3