REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV2226 | Müşteri Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, reklamcılıkta müşteri ilişkileri yönetimini; tanımını, araçlarını, diğer bölümlerle ilişkilerini, rol ve görevlerini, yöntemlerini iletişimsel bir bakış açısıyla analiz etmektir. Bu doğrultuda dersi alan öğrenciler reklam ajanslarının müşteri ilişkileri yönetimi bölümlerinin sorumluluklarını öğrenecekler ve etkin bir müşteri ilişkileri yöneticisi olma yolunda ilerleyeceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Reklamcılıkta müşteri ilişkileri yönetimini tanımlar. 2) Bilgi yönetim sistemini kavrar. 3) Özel konferans raporları(toplantı notu)ile arama raporlarını kavrar. 4) Medya planlamacıların,yaratıcıların ve müşterilerin özel olarak ne istediklerini/beklediklerini kavrar. 5) Farklı reklam ajansı türlerini tanımlar. 6) Bütünleşik pazarlama iletişimi çağında Müşteri İlişkileri'nin özel türlerini açıklar. 7) Ajans-müşteri ilişkilerinin evrimini açıklar. 8) Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaklaşarak, yaratıcı ve eleştirel düşünceden beslenerek, orijinal ve yaratıcı stratejiler geliştirir. 9) Reklamcılık alanındaki teorileri,kavramları,yöntemleri, araçları ve fikirleri eleştirerek yorumlar. 10) Kendi oluşturdukları bir reklam kampanyası ve marka stratejilerini sunar ve bir reklam ajansındaymışçasına müşteri için rekabet eder. 11) Müşteri ilişkileri yönetimi ile reklam ajanslarındaki diğer bölümler arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Derste, müşteri ilişkileri, ajans ile müşteri arasında bir köprü görevi görme yönüyle ele alınacaktır. Bu doğrultuda, müşteri ilişkileri yöneticilerinin sahip olması gereken bilgi ve donanımlar üzerinde durulacaktır. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. Vaka Çalışması: Öğrencilerin Müşteri Yönetimi ilgili örnek searyoları analiz etmeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon - Giriş - Dersi ve birbirimizi tanıma | |
2) | Yirmi Dört Şapka, Sadece Bir Kafa + Temel Kelime Bilgisi (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları | |
3) | Yirmi Dört Şapka, Sadece Bir Kafa + Temel Kelime Bilgisi (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları | |
4) | Ne yolculuk! + Gündelik Süper İnsan | |
5) | Konferans raporu yazma ve durum raporu yazma | |
6) | Yaratıcı Özeti Eleştirmek (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) | |
7) | Yaratıcı Fikir Üzerine Geribildirim Sağlamak (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) | |
8) | Fikir Önerme ve Sunma (Sınıf etkileşimi+egzersiz ~ video cv) | |
9) | RFP (Teklif Talebi) | |
10) | Çalışma Bildirimi Yazma (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) | |
11) | Bir Medya Planının Değerlendirilmesi (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) | |
12) | Yeni İş (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) | |
13) | Hesap Yönetimi ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi | |
14) | Hesap Karlılığını Yönetmek |
Ders Notları / Kitaplar: | The New Account Manager Don L.Dickinson 2ND Edition 2009 Portland State University School of Business Gerçek, Yalanlar Reklamcılık: Müşteri Planlama Sanatı, Yazar: Jon Steel, Çeviri: İnci Berna Kalınyazgan, MediaCat Kitapları Baked In- Kendi Kendine Satan Ürünler Yaratmak, Yazar : Alex Bogusky/ John Winsor, MediaCat Kitapları The New Account Manager Don L.Dickinson 2ND Edition 2009 Portland State University School of Business Baked In: Creating Products and Businesses That Market Themselves, by Alex Bogusky and John Winsor, Agate B2 (December 1, 2010) Truth, Lies and Advertising : The Art of Account Planning, by Jon Steel, Wiley; 1 edition (March 13, 1998) |
Diğer Kaynaklar: | Haftalık olarak okuma metinleri verilecektir. Reading material will be given on weekly basis |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 2 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 4 |