ADV1603 Marketing in Digital EraBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV1603 Dijital Çağda Pazarlama Güz 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Prof. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Dersin Amacı: Bu ilk dersin genel amacı pazarlama kavramını anlamak ve pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Hedefler şunlardır:

1. Temel pazarlama kavramlarını anlamak ve stratejik pazarlama planları geliştirmek.
2. Stratejik düşünme yeteneklerini geliştirmek.
3. Bir organizasyon içerisinde rekabet avantajı sağlamak amacıyla pazarlamanın stratejik ve dönüştürücü rolünü anlamak.
4. Teknolojideki gelişmelerle birlikte iş ortamının, tüketicilerin ve pazarların değişen dinamiklerini incelemek ve buna göre pazarlama stratejilerinin nasıl benimseneceğini öğrenmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlamanın Temel Kavramlarını Tanımlar
2) Pazarlama Stratejileri ve Planları Geliştirin
3) SWOT analizi geliştirebilmek için makro ve mikro çevreyi analiz eder.
4) Bir ürün/hizmet için Pazar Segmentlerini, Hedeflemeyi ve Konumlandırmayı tanımlar.
5) 4 P/Ürün Stratejisini Tanımlar
6) 4 P/Rekabeti tanımlar
7) 4 P/Fiyatlandırma Stratejisini Tanımlar.
8) 4 P / Dağıtımı tanımlar.
9) 4 P/Promosyonları tanımlar
10) Pazarlama planlarının nasıl yürütüleceğini anlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, pazarlamanın temel kavramlarını ele alır. Öğrenciler öncelikle temel kavramları ve strateji geliştirme araçlarını öğrenirler. Ardından, SWOT analizi, pazar segmentlerini belirleme, 4P analizi gibi diğer konular üzerine odaklanırlar. Öğrenciler, bir pazarlama planının bütünüyle nasıl uygulanacağını öğrenerek dersi tamamlar.
Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır;
Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması.
Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması.
Örnek Olay İnceleme: Öğrencilerin pazarlama ilgili örnek olayları analiz etmeleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Değişen dünyada pazarlama – insan ihtiyaçlarının karşılanması 2. Pazarlama ve toplum: Sosyal sorumluluk ve pazarlama etiği
2) 1. Stratejik pazar planlaması 2. Pazarlama ortamı 3. Küresel pazar
3) 1. Tüketici satın alma süreci 2. İş satın alma süreci
4) 1. Pazarlama araştırması
5) 1. Pazar Segmentlerini ve Hedef Tüketicileri Belirleme
6) 1. Müşteri Değer Önerisi 2.Konumlandırma
7) Ürün ve Hizmetleri Tasarlama ve Yönetme
8) Vize Sınavı
9) 1. Marka İnşa Etmek
10) 1. Fiyatlandırma ve Satış Tutundurma
11) 1. Pazarlama İletişimi 2. IMC 3. Kişisel Satış 4. Doğrudan Pazarlama
12) 1. Dağıtım ve Perakendecilik
13) 1. Büyümeyi Artırmak 2. Yeni Pazar Tekliflerinin Geliştirilmesi
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Philip Kotler & Gary Armstrong & John Saunders & Veronica Wong Principles of Marketing 19th European Edition

• Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Alexander Chernev, Marketing Management, 16thg Edition, Global Edition
Diğer Kaynaklar: • Philip Kotler & Gary Armstrong & John Saunders & Veronica Wong Principles of Marketing 19th European Edition

• Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Alexander Chernev, Marketing Management, 16thg Edition, Global Edition

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Ödevler 1 4 4
Ara Juri 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 4
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 4
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 2
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 2
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2