REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV1603 | Dijital Çağda Pazarlama | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YEŞİM ULUSU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ Prof. Dr. BURCU EKER AKGÖZ |
Dersin Amacı: | Bu ilk dersin genel amacı pazarlama kavramını anlamak ve pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Hedefler şunlardır: 1. Temel pazarlama kavramlarını anlamak ve stratejik pazarlama planları geliştirmek. 2. Stratejik düşünme yeteneklerini geliştirmek. 3. Bir organizasyon içerisinde rekabet avantajı sağlamak amacıyla pazarlamanın stratejik ve dönüştürücü rolünü anlamak. 4. Teknolojideki gelişmelerle birlikte iş ortamının, tüketicilerin ve pazarların değişen dinamiklerini incelemek ve buna göre pazarlama stratejilerinin nasıl benimseneceğini öğrenmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Pazarlamanın Temel Kavramlarını Tanımlar 2) Pazarlama Stratejileri ve Planları Geliştirin 3) SWOT analizi geliştirebilmek için makro ve mikro çevreyi analiz eder. 4) Bir ürün/hizmet için Pazar Segmentlerini, Hedeflemeyi ve Konumlandırmayı tanımlar. 5) 4 P/Ürün Stratejisini Tanımlar 6) 4 P/Rekabeti tanımlar 7) 4 P/Fiyatlandırma Stratejisini Tanımlar. 8) 4 P / Dağıtımı tanımlar. 9) 4 P/Promosyonları tanımlar 10) Pazarlama planlarının nasıl yürütüleceğini anlar. |
Bu ders, pazarlamanın temel kavramlarını ele alır. Öğrenciler öncelikle temel kavramları ve strateji geliştirme araçlarını öğrenirler. Ardından, SWOT analizi, pazar segmentlerini belirleme, 4P analizi gibi diğer konular üzerine odaklanırlar. Öğrenciler, bir pazarlama planının bütünüyle nasıl uygulanacağını öğrenerek dersi tamamlar. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. Örnek Olay İnceleme: Öğrencilerin pazarlama ilgili örnek olayları analiz etmeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Değişen dünyada pazarlama – insan ihtiyaçlarının karşılanması 2. Pazarlama ve toplum: Sosyal sorumluluk ve pazarlama etiği | |
2) | 1. Stratejik pazar planlaması 2. Pazarlama ortamı 3. Küresel pazar | |
3) | 1. Tüketici satın alma süreci 2. İş satın alma süreci | |
4) | 1. Pazarlama araştırması | |
5) | 1. Pazar Segmentlerini ve Hedef Tüketicileri Belirleme | |
6) | 1. Müşteri Değer Önerisi 2.Konumlandırma | |
7) | Ürün ve Hizmetleri Tasarlama ve Yönetme | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | 1. Marka İnşa Etmek | |
10) | 1. Fiyatlandırma ve Satış Tutundurma | |
11) | 1. Pazarlama İletişimi 2. IMC 3. Kişisel Satış 4. Doğrudan Pazarlama | |
12) | 1. Dağıtım ve Perakendecilik | |
13) | 1. Büyümeyi Artırmak 2. Yeni Pazar Tekliflerinin Geliştirilmesi | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | • Philip Kotler & Gary Armstrong & John Saunders & Veronica Wong Principles of Marketing 19th European Edition • Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Alexander Chernev, Marketing Management, 16thg Edition, Global Edition |
Diğer Kaynaklar: | • Philip Kotler & Gary Armstrong & John Saunders & Veronica Wong Principles of Marketing 19th European Edition • Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Alexander Chernev, Marketing Management, 16thg Edition, Global Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Ara Juri | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 178 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 4 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 4 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 2 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 2 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |