ADV1602 Introduction to AdvertisingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV1602 Reklama Giriş Bahar 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. EDA ÖZTÜRK
Dersin Amacı: Bu ders, reklamcılığın değişen dünyasını eleştirel ve çağdaş bir şekilde incelemektedir. Geleneksel pazarlama iletişim modellerinin yanı sıra reklamcılığın günümüz toplumundaki ve pazarlamadaki çok yönlü rolünü tartışacağız. Stratejik yaratıcılık, kültürel etkiler ve etik değerlendirmelere odaklanarak, reklamcılık sektörünü şekillendiren en son trendler, teknolojiler ve stratejileri derinlemesine ele alacağız.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Reklamcılığın temel ve güncel kavramlarını açıklar.
2) Reklam, tüketici ve hedef pazar arasındaki ilişkileri ayırt eder.
3)Reklam kampanyası planlama ve geliştirme konusunda derinlemesine bir anlayış geliştirir.
4) Reklam kampanyalarının değerlendirilmesinde etkili olan faktörleri açıklar.
5) Güncel reklam ve marka trendleri hakkında bilgi sahibi olmanın önemini anlar.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilere günümüzün dinamik medya ortamı bağlamında reklamcılığın temel ilkeleri ve uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırır. Temel kavramları inceleyerek, gerçek dünyadan örnekleri analiz ederek ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek bu ders, reklamcılık programındaki daha ileri uzmanlık çalışmaları için bir temel taşı görevi görür.
Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır;
Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması.
Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Reklamcılığın arka planı ve rolü
2) Reklamcılık ve günümüzde bütünleşik pazarlama iletişimi
3) Reklamın Kapsamı: Yerelden Globale
4) Pazarlama ve Tüketici Davranışı: Reklamcılığın Temelleri
5) Reklamcılığın Yeni Yolları: Amaç Odaklı Pazarlama Nedir? Ne değildir?
6) Yeni Reklam Yolları:Gerçek Zamanlı Reklamcılık ve Influencer Pazarlama
7) Vize Sınavı
8) Pazarlama Segmentasyonu ve Pazarlama Karması: Reklam Stratejisinin Belirleyicileri
9) Pazarlama Segmentasyonu ve Pazarlama Karması: Reklam Stratejisinin Belirleyicileri
10) Markalı Eğlence: TV ve Dijital Platformlar
11) Temel Kavramlar: Konumlandırma Stratejileri
12) İletişim ve Tüketici Davranışı
13) İletişim ve Tüketici Davranışı
14) Büyük Resim: Reklamcılığın Evrimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Contemporary Advertising & Integrated Marketing Communications 17th edition; Arens, Weingold, Arens; McGraw-Hill.

2. Ogilvy on Advertising in the Digital Age, Miles Young, Bloomsbury USA.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 5
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 3
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 2
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 2
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 4
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2