SPB5888-1 Yüksek Lisans TeziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SPORCU BESLENMESİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
SPORCU BESLENMESİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SPB5888-1 Yüksek Lisans Tezi Güz 0 0 0 20

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencinin bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi sentezleme ve yorumlamaya yönelik bir araştırma yapmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler
Bir sorunu çözebilmek için yöntem kurgular ve geliştirir
Problem için veri toplar, analiz eder ve rapor haline getiririr
Problemin çözümü için ele ettiği sonuçları değerlendirir ve kullanır

Dersin İçeriği

Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yüksek Lisans tez çalışmaları tanıtım
2) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.
2) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.
3) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.
4) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.
5) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.
6) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.
7) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.
8) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.
9) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.
10) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.
11) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.
12) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.
13) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.
14) Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her hafta verilecek.
It will be given every week.
Diğer Kaynaklar: Çalışma konusu ile ilgili makale,kitap ve diğer yayınlar.

Articles, books and other publications related to the subject of study.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Rapor Teslimi 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Arazi Çalışması 10 7 70
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Sunum / Seminer 7 14 98
Ödevler 14 10 140
Rapor Teslimi 7 2 14
Toplam İş Yükü 490

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 5
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 3
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 2
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 2
7) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 1
8) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 2
9) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 2
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 5
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 2