VCD4140 Advertising Campaign DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4140 Reklam Kampanyası Tasarımı Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MATİLDE WOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencileri reklam kampanyalarının tasarım, üretim ve uygulama aşamalarına hazırlamaktır. Ayrıca ders, kapsamlı ödevler ve anlatımlarla öğrencilerin reklam ve tasarımın çeşitli alanlarında başarılı olmalarını sağlayacak becerileri geliştirmeyi hedeflemektedir.
Öğrenciler bu derste başarılı reklam içeriği, kapsamlı sanatsal yaklaşım, metin, kavram piyasa analizi, ve yüksek kalite grafik, fotografik ve tipografik çalışmalar üretmeye fırsat bulacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı reklam kampanyası tasarımları belirlemek
2) Reklam içeriği analiz etmek
3) Bir reklam kampanyası için grafik öğeleri tanımlamak
4) ATL ve BTL reklam tanımak
5) Reklam kampanyalarında grafik tasarım temellerini uygulamak.
6) Dijital yazılım becerileri geliştirmek
7) Yüksek kalitede bir reklam kampanyası tasarımı uygulamak

Dersin İçeriği

Reklam kampanyası grafikleri, reklam kampanyası ürünleri ele alınır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Reklam kampanyası tasarımı prensipleri
3) Güncel düzenlemelerin tartışılması
4) Araştırma/Marka seçmek (her öğrenci için ayrı olarak)
5) İlk reklam sayfa düzeni sunuşu
6) Final reklam sayfa düzeni sunuşu/ Kampanya düzenlemesi
7) Review and Process
8) ATL ve BTL için farklı tasarımlar
9) Gelişmiş tasarımların tartışılması
10) Araştırma/Tüm öğrenciler için tek marka
11) Kavram şeması
12) ATL sunuşu
13) BTL sunuşu
14) Konu tekrarı ve Süreç

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Creativity- David E. Carter(Editor)-www.harpercollins.com
The One Show- www.oneclub.org
Archive- Ads and posters magazine-www.luezersarchive.com
Communications Arts- www.commarts.com
Mediacat
Kırmızı
Marketing Türkiye
Novum

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Proje 2 16 32
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. 
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir.
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. 
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır.
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler.
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. 
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir.
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir.
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. 
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar.
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir.