SFT5009 Spor Fizyoterapisinde OrtopediBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SPOR FİZYOTERAPİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SPOR FİZYOTERAPİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SFT5009 Spor Fizyoterapisinde Ortopedi Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; ortopedik hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonunda kullanılan tedavilerin kanıt değerlerini bilimsel veri tabanlarından araştırarak hastalıklara uygun girişimleri öğrenmelerini sağlamak, literatürdeki boşluklara uygun bilimsel araştırma dizayn edebilmeyi öğretmek, bir makale taslağını uluslararası bir dergiye yükleyebilme becerisi kazandırmak ve ortopedik hastalıklar ile ilgili Tübitak projesi yazmayı öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız:
• Ortopedik hastalıkların rehabilitasyonunda güncel kanıta dayalı yaklaşımlarını öğrenir.
• Veri tabanı taramayı öğrenir.
• Ortopedik rehabilitasyon ile ilgili altın standart değerlendirmeleri öğrenir.
• Klinik çalışma tasarımı öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrenciye, ortopedik hastalıklar ile ilgili girişimlerin güncel kanıt değerlerini araştırma ve bilimsel araştırma planlayabilme becerisi kazandıracaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriğinin Tanıtımı
2) ACL yaralanmaları
3) Ayak bileği yaralanmaları
4) Omuz instabiliteleri
5) Subakromiyal İmpingement Sendromu
6) Dirsek instabiliteleri
7) Rotator manşet yırtıklarında konservatif tedavi
8) Karpal Tünel Sendromu
9) Skapular Diskinezi
10) Boyun ağrıları
11) Patellar tendinopati
12) Lomber disk hernileri
13) Pes Planus
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pubmed, Google Schoolar
Diğer Kaynaklar: Pubmed, Google Akademik

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. 3
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 3
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 2
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 4
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 3