SPOR FİZYOTERAPİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SFT5009 | Spor Fizyoterapisinde Ortopedi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; ortopedik hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonunda kullanılan tedavilerin kanıt değerlerini bilimsel veri tabanlarından araştırarak hastalıklara uygun girişimleri öğrenmelerini sağlamak, literatürdeki boşluklara uygun bilimsel araştırma dizayn edebilmeyi öğretmek, bir makale taslağını uluslararası bir dergiye yükleyebilme becerisi kazandırmak ve ortopedik hastalıklar ile ilgili Tübitak projesi yazmayı öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız: • Ortopedik hastalıkların rehabilitasyonunda güncel kanıta dayalı yaklaşımlarını öğrenir. • Veri tabanı taramayı öğrenir. • Ortopedik rehabilitasyon ile ilgili altın standart değerlendirmeleri öğrenir. • Klinik çalışma tasarımı öğrenir. |
Bu ders öğrenciye, ortopedik hastalıklar ile ilgili girişimlerin güncel kanıt değerlerini araştırma ve bilimsel araştırma planlayabilme becerisi kazandıracaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders İçeriğinin Tanıtımı | |
2) | ACL yaralanmaları | |
3) | Ayak bileği yaralanmaları | |
4) | Omuz instabiliteleri | |
5) | Subakromiyal İmpingement Sendromu | |
6) | Dirsek instabiliteleri | |
7) | Rotator manşet yırtıklarında konservatif tedavi | |
8) | Karpal Tünel Sendromu | |
9) | Skapular Diskinezi | |
10) | Boyun ağrıları | |
11) | Patellar tendinopati | |
12) | Lomber disk hernileri | |
13) | Pes Planus | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Pubmed, Google Schoolar |
Diğer Kaynaklar: | Pubmed, Google Akademik |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 11 | 154 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 198 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 4 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 2 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 3 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |