SFT5002 Spor Fizyoterapisinde Ölçme ve DeğerlendirmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SPOR FİZYOTERAPİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SPOR FİZYOTERAPİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SFT5002 Spor Fizyoterapisinde Ölçme ve Değerlendirme Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: "Spor Fizyoterapisinde Ölçme ve Değerlendirme" dersi, fizyoterapi ve rehabilitasyon yüksek lisans öğrencilerine sporcu değerlendirmeleri ve rehabilitasyon süreçlerinde kullanılan ölçme yöntemleri, değerlendirme protokolleri ve teknolojik uygulamalar konusunda kapsamlı bir teorik ve pratik bilgi birikimi kazandırmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
Temel Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerini Kavrama: Spor fizyoterapisinde kullanılan test ve protokollerin güvenilirlik, geçerlilik gibi temel kavramlarını öğrenmek.
Klinik Uygulamalarda Uygulama Becerisi: Sporcuların postür, kas kuvveti, esneklik, denge gibi farklı yönlerden değerlendirilmesi için gerekli test ve ölçüm yöntemlerini uygulayabilmek.
Eleştirel Düşünme ve İletişim: Ölçüm sonuçlarını yorumlayarak, vaka çalışmaları ve sunumlar aracılığıyla multidisipliner yaklaşımlar geliştirmek ve etkili iletişim becerileri kazanmak.

Dersin İçeriği

Klinik Yeterliliklerin Geliştirilmesi: Öğrenciler, spor fizyoterapisi alanında kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri sayesinde klinik karar verme süreçlerinde daha donanımlı hale gelirler.
Multidisipliner Yaklaşımın Güçlendirilmesi: Ders, fizyoterapi, rehabilitasyon, spor bilimi ve teknolojik uygulamalar gibi farklı disiplinleri entegre ederek öğrencilerin kapsamlı ve hasta odaklı yaklaşımlar geliştirmesine katkı sağlar.
Uygulamalı Becerilerin Artırılması: Teorik bilgilerin yanı sıra vaka analizleri, sunumlar ve teknolojik araçların kullanımıyla pratik beceriler kazanılarak, öğrencilerin klinik ortamda etkin ölçüm ve değerlendirme yapabilme yetkinliği desteklenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Ölçme ve Değerlendirme Temel Kavramları
3) Biyomekanik İlkeler ve Kinetik Değerlendirme
4) Postür Analizi
5) Kas Kuvveti, Fonksiyonel Performans ve Dayanıklılık Ölçümleri
6) Esneklik, Mobilite ve Eklem Stabilitesi Testleri
7) Denge, Propriyosepsiyon ve Koordinasyon Değerlendirmeleri
8) Fonksiyonel Hareket Değerlendirme Protokolleri
9) Kardiyorespiratuvar Fonksiyon ve Dayanıklılık Testleri
10) Ağrı Değerlendirmesi ve Yaralanma Risk Analizleri
11) Teknoloji Destekli Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
12) Vücut Kompozisyonu ve Metabolik Değerlendirmeler
13) Vaka Örnekleri
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gerekli ders notları, itslearning aracılığıyla öğrenciler için yüklenecektir.
Diğer Kaynaklar: Gerekli okumalar, itslearning aracılığıyla öğrenciler için yüklenecektir.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 3
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 2
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 4
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 5
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 4
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 3