REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4627 | Deney Tasarımlarıyla Tüketici Davranışına Yakınsamalar | Güz Bahar |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersin Amacı: | Yakınsayan araştırmalar, adından da anlaşılacağı gibi, bir fenomen, kavram veya olguyu; onun dinamiğini açıklayabilecek çok az (çoğunlukla tek) fakat etkin ve pratik değişkenle (referans noktasıyla) tahmin etmeye çalışır. Diğer bir deyişle, bilim evreninin bir bölgesinde bulunan bir fenomen/kavram/olgudan, yine bilim evreninde bulunan ve asıl merak edilen başka bir fenomen/kavram/olgunun bulunduğu bölgeye, mümkün olduğu kadar küçük bir yaklaşma hatasıyla bir solucan delik açarak ulaşmaya çalışır. Bazen de bir fenomen/kavram veya olguya, başka bir fenomen/kavram veya olgudan solucan delik açılamayacağını göstermeyi hedefler. Bu doğrultuda bu dersin hedefi, tüketici davranışları evrenine, farklı noktalardan açılabilecek olası solucak deliklerini özgün deney tasarımlarıyla keşfetmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenme Kazanımları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) SPSS'e soru ve veri girişini tamamlayabilir, 2) Nicel araştırmadaki fark testlerini (Ki-Kare, T-Test, ANOVA…) tanır ve birbirinden ayırt edebilir, 3) Yaratıcı deneyler tasarlayıp uygulayabilir, 4) Tüketici ve insan davranışlarını yeni ve özgün bakış açılarıyla gözlemleyebilir, 5) Elde ettiği araştırma bulgularını, tek sayfalık bir raporda özetleyebilir. |
SPSS'e soru ve verilerin girilmesi, deney tasarımı, deney tasarımında kullanılan fark testleri, yeni ve özgün deney tasarlama uygulamaları, deney sonuçlarının özet bir rapora dönüştürülmesi, tüketici davranışlarının gözlenmesi ve analiz edilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma - Ders planı (syllabus) hakkında görüş alışverişi - tüketici davranışına yakınsayan 1 tane örnek deney tasarımı | |
2) | Deney nedir? Deney tasarımıyla ilgili temel terimler ve bilgiler | |
3) | Soru sormanın önemi, tüketici davranışlarını sorgulamak, sorgulayan ve yakınsayan yeni deney tasarımı örnekleri | |
4) | Sizlerin deney tasarımları-1, SPSS'e değişken ve veri girişi | |
5) | Sizlerin deney tasarımları-2, istatistiksel fark testlerine giriş | |
6) | Sizlerin deney tasarımları-3, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması | |
7) | Sizlerin deney tasarımları-4, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması | |
8) | Sizlerin deney tasarımları-5, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması | |
9) | Sizlerin deney tasarımları-6, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması | |
10) | Sizlerin deney tasarımları-7, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması | |
11) | Sizlerin deney tasarımları-8, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması | |
12) | Sizlerin deney tasarımları-9, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması | |
13) | Sizlerin deney tasarımları-10, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması | |
14) | Dersin konularının bir tekrarı, yarıyıl sonu sınavı için yönlendirmeler. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları / Kitaplar: •Dougles C. Montgomery, Design and Analysis of Experiments, International Student Version (tercihen: 9th Edition, Wiley, 2017) Diğer Kaynaklar: •Barbara G. Tabachnick, Linda S. Fidell, Using Multivariate Statistics, Pearson International Edition, Fifth Edition. •Andy Field, Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics •Julie Pallant, SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM Spss, 5 spi Edition, 2013." |
Diğer Kaynaklar: | Course Notes / Textbooks: •Dougles C. Montgomery, Design and Analysis of Experiments, International Student Version (Preferably: 9th Edition, Wiley, 2017) References: •Barbara G. Tabachnick, Linda S. Fidell, Using Multivariate Statistics, Pearson International Edition, Fifth Edition. •Andy Field, Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics •Julie Pallant, SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM Spss, 5 spi Edition, 2013. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 10 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 10 | 4 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek |