ADV4627 Approximations to Consumer Behavior by Experimental DesignsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4627 Deney Tasarımlarıyla Tüketici Davranışına Yakınsamalar Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET
Dersin Amacı: Yakınsayan araştırmalar, adından da anlaşılacağı gibi, bir fenomen, kavram veya olguyu; onun dinamiğini açıklayabilecek çok az (çoğunlukla tek) fakat etkin ve pratik değişkenle (referans noktasıyla) tahmin etmeye çalışır. Diğer bir deyişle, bilim evreninin bir bölgesinde bulunan bir fenomen/kavram/olgudan, yine bilim evreninde bulunan ve asıl merak edilen başka bir fenomen/kavram/olgunun bulunduğu bölgeye, mümkün olduğu kadar küçük bir yaklaşma hatasıyla bir solucan delik açarak ulaşmaya çalışır. Bazen de bir fenomen/kavram veya olguya, başka bir fenomen/kavram veya olgudan solucan delik açılamayacağını göstermeyi hedefler. Bu doğrultuda bu dersin hedefi, tüketici davranışları evrenine, farklı noktalardan açılabilecek olası solucak deliklerini özgün deney tasarımlarıyla keşfetmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) SPSS'e soru ve veri girişini tamamlayabilir,
2) Nicel araştırmadaki fark testlerini (Ki-Kare, T-Test, ANOVA…) tanır ve birbirinden ayırt edebilir,
3) Yaratıcı deneyler tasarlayıp uygulayabilir,
4) Tüketici ve insan davranışlarını yeni ve özgün bakış açılarıyla gözlemleyebilir,
5) Elde ettiği araştırma bulgularını, tek sayfalık bir raporda özetleyebilir.

Dersin İçeriği

SPSS'e soru ve verilerin girilmesi, deney tasarımı, deney tasarımında kullanılan fark testleri, yeni ve özgün deney tasarlama uygulamaları, deney sonuçlarının özet bir rapora dönüştürülmesi, tüketici davranışlarının gözlenmesi ve analiz edilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma - Ders planı (syllabus) hakkında görüş alışverişi - tüketici davranışına yakınsayan 1 tane örnek deney tasarımı
2) Deney nedir? Deney tasarımıyla ilgili temel terimler ve bilgiler
3) Soru sormanın önemi, tüketici davranışlarını sorgulamak, sorgulayan ve yakınsayan yeni deney tasarımı örnekleri
4) Sizlerin deney tasarımları-1, SPSS'e değişken ve veri girişi
5) Sizlerin deney tasarımları-2, istatistiksel fark testlerine giriş
6) Sizlerin deney tasarımları-3, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
7) Sizlerin deney tasarımları-4, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
8) Sizlerin deney tasarımları-5, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
9) Sizlerin deney tasarımları-6, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
10) Sizlerin deney tasarımları-7, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
11) Sizlerin deney tasarımları-8, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
12) Sizlerin deney tasarımları-9, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
13) Sizlerin deney tasarımları-10, istatistiksel fark testleri ve raporlaştırılması
14) Dersin konularının bir tekrarı, yarıyıl sonu sınavı için yönlendirmeler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları / Kitaplar:

•Dougles C. Montgomery, Design and Analysis of Experiments, International Student Version (tercihen: 9th Edition, Wiley, 2017)

Diğer Kaynaklar:

•Barbara G. Tabachnick, Linda S. Fidell, Using Multivariate Statistics, Pearson International Edition, Fifth Edition.

•Andy Field, Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics

•Julie Pallant, SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM Spss, 5 spi Edition, 2013."
Diğer Kaynaklar: Course Notes / Textbooks:

•Dougles C. Montgomery, Design and Analysis of Experiments, International Student Version (Preferably: 9th Edition, Wiley, 2017)

References:

•Barbara G. Tabachnick, Linda S. Fidell, Using Multivariate Statistics, Pearson International Edition, Fifth Edition.

•Andy Field, Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics

•Julie Pallant, SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM Spss, 5 spi Edition, 2013.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 10 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 10 4 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek