VCD3125 Traditional & Modern Turkish ArtsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3125 Geleneksel ve Modern Türk Sanatları Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, geleneksel Türk sanatlarını Batı sanatı ve tasarım perspektifinde incelemeyi hedefler. Bu yolla çağdaş sanatçılar üzerindeki geleneksel etkiler, Doğu Asya, Ortadoğu ve Afrika geleneksel sanatlarının etkileri ile kıyaslamalı olarak araştırılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Öğrenciler, geleneksel Türk sanatı biçimlerini ayrımsayabileceklerdir.
a.Tezhip
b.Ebru
c.Hat
d.Mimaride cam ve ahşap işçiliği
e.Çinicilik
f.Dokuma ve halı
g.Seramik
h.Yerel el sanatları
II.Öğrenciler, geleneksel Türk sanatlarından etkilenen çağdaş sanatçıları tanıyacaklardır.
III.Öğrenciler diğer kültürlere ait geleneksel biçimlerin çağdaş sanatta kullanımını öğreneceklerdir.
a. Japon ve Doğu Asya sanatında geleneksel bileşenler
b. Ortadoğu ülkeleri sanatında geleneksel bileşenler
c. Afrika sanatında geleneksel bileşenler

Dersin İçeriği

Ders iki bölümlü olarak yapılandırılmıştır. İlk periyodda, Türk sanatının geleneksel formları ile ilgili bilgiler aktarılır. İkinci bölümde, çağdaş sanat ve tasarımda geleneksel motiflerin, materyallarin, tekniklerin ya da stillerin kullanımı ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tezhip; Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar
2) Hat Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar
3) Ahşap ve cam işleri; Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar
4) Çinicilik ve seramik eşyalar; Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar
5) Sultanahmet Camii’n saha gezisi
6) Ebrû; Tarihçesi, klasik örnekler ve çağdaş çalışmalar
7) Yerel el sanatları
8) Proje 1 için Türk ve İslam Eserleri Müzesi’ne saha gezisi Assignment: Proje 1; Geleneksel Türk sanatlarının motif ve formalarını içeren orijinal bir sanat eseri içi bir bağlam oluşturma
9) Uzakdoğu Asya çağdaş sanatında geleneksel motiflerin incelenmesi
10) Ortadoğu çağdaş sanatında geleneksel motiflerin incelenmesi
11) Afrika ve Amerika çağdaş sanatında geleneksel motiflerin incelenmesi
12) Proje 1 Sunumları
13) Çağdaş sanatta geleneksel Türk motifleri, malzemeleri ve tekniklerinin kullanımı.
14) Tasarım alanında geleneksel Türk motifleri, malzemeleri ve tekniklerinin kullanımı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 50
Arazi Çalışması 2 % 20
Projeler 1 % 10
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 10 30
Arazi Çalışması 3 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 37
Sunum / Seminer 1 3
Proje 6 28
Final 1 4
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
3) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
4) Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
5) Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
6) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular.
7) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
8) Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar.