İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3631 | Proje Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı "proje yönetimi" konsepti içerisinde yaşamdaki (ve reklamcılıktaki) birçok projenin nasıl tasarlanabileceği becerisini öğrencilere kazandırmaktır. Diğer bir deyişle,dersin amacı,kendi düğünlerinin organizasyonundan bir reklam kampanyası tasarımına kadar birçok farklı proje tasarımının hangi aşamalardan meydana geldiğini, proje yönetiminin temel kavramları eşliğinde öğrencilere aktarmak ve iyi bir proje yöneticisi olmalarına aracılık etmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Projenin ne olduğunu kavrama 2) Proje yönetiminin ne olduğunu ayırt etme 3) Proje yaşam eğrisini açıklama 4) Bir projenin sosyal paydaşlarını tanımlama 5) Verilen herhangi bir projeye, projeye başlama kurallarını uygulama 6) Bir proje planı geliştirme 7) Bir projenin nasıl yürütüleceğini analiz etme 8) Herhangi bir projenin nasıl kontrol edilebileceğine karar verme 9) Bir projenin iletişiminin nasıl sağlanacağını formüle etme 10)Bir projenin nasıl sonlandırılacağını organize etme 11)Verilen herhangi bir projeyi değerlendirme 12)Bir projeyi tasarlama 13)Bir projeyi yönetme |
Ders çift yönlü işlenecektir, bir yandan proje yönetimi konusunda teorik bilgi edinirken, bir yandan da örnek olaylar çözümleyecekler ve gerçek hayattan kendi projelerini tasarlamaya yönelik pratik yapacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
1) | ||
2) | Proje nedir? Proje yönetimi nedir? Projede rol alan oyuncular: kim kimdir? | |
3) | Proje yaşam eğrisi | |
4) | kapsam yönetimi | |
5) | kapsam yönetimi paydaş analizi & yönetimi | |
6) | Paydaş analizi & yönetimi | |
7) | İş Ayrışım Yapısı (WBS) ve Örgütlemesel Ayrışım Yapısı (OBS). Projelerin Farklı Örgütsel Yapılarda Yer Alışları | |
8) | Quiz- Tekrar- Önceki Konuları Pekiştirme veya Yakalama | |
9) | Risk yönetimi | |
10) | Risk yönetimi Proje bütçelendirme | |
11) | PERT Şemaları ve Proje Zamanlamasının Belirlenmesinde “Kritik Yol Yöntemi” | |
12) | PERT Şemaları ve Proje Zamanlamasının Belirlenmesinde “Kritik Yol Yöntemi” & Kaynak dağıtımı | |
13) | Proje İzleme/Takip ve Kontrol Döngüsü. Bir projenin nasıl kontrol edileceğine karar verilmesi. Kontrolle ulaşılmak istenen temel amaçlar. | |
14) | Bir projenin nasıl sonlandırılacağının organize edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Project Management: A Managerial Approach, Jack R. Meredith, Samuel J. Mantel Jr.,2011. Managing Projects Large and Small: The Fundamental Skills to Deliver on budget and on Time by Richard Luecke, Harvard Business School Press (March 31, 2004) / Proje Yönetimi,Richard Luecke, Türkiye İş Bankası Yayınları,2009. |
Diğer Kaynaklar: | The Principles of Project Management (SitePoint: Project Management), Mari Williams, 2008. Project Management Case Studies,Harold Kerzner,2009 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 8 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 8 | 3 | 24 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |