LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4112 | Entegre Pazarlama İletişimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencileri temel reklamlama kavramları hakkında bilgilendirmektir. Pazarlama içinde ve daha genel olarak, yönetim işlevi dahilinde reklama incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Pazarlama iletişimine, işlevine ve pazarlama aracı olarak görülmesine ilişkin daha iyi bir değerlendirme geliştirir 2. Entegre pazarlama iletişimlerini ve kanallarını tanır ve bunlara değer verir 3. IMC programlarının tasarlanmasında ihtiyaç duyulan becerileri geliştirir 4. İletişim programlarını başarıyla değerlendirebilir |
Başlangıç noktası olarak tüketici, pazar bölümlendirme kavramıyla birlikte hedef pazarlama ve konumlandırma üzerinde çalışılacaktır. Bu kavramlar reklamcılık yönetimi ile ilgili olacaktır. Daha sonra, reklamveren, reklam ajansları ve ünlü reklam üçgeni olarak medya yakından incelenecektir. Sonunda, kopya oluşturma yöntemini ve kelimeler ile görseller arasındaki ilişkiyi kapsayan reklamcılık sürecinin oluşturulması ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Clow & Baack: Bölüm 1: Entegre Pazarlama İletişimi | |
3) | Clow & Baack: Bölüm 2: Kurumsal İmaj ve Marka Yönetimi | |
4) | Clow & Baack: Bölüm 3: Alıcı Davranışı | |
5) | Clow & Baack: Bölüm 4 IMC planlama Süreci | |
6) | Clow & Baack: Bölüm 5 Reklam Kampanyası Yönetimi | |
7) | Revizyon | |
8) | Clow & Baack: Bölüm 6 Reklam tasarımı | |
9) | Clow & Baack: Bölüm 7 Geleneksel Medya Kanalları | |
10) | Clow ve Baack: Bölüm 11&12&13 Doğrudan, halkla ilişkiler ve satış promosyonları | |
11) | Clow & Baack: Bölüm 8 Dijital Pazarlama | |
12) | Clow & Baack: Bölüm 10 Alternatif pazarlama | |
13) | Dönem Projesi Sunumları | |
14) | Dönem Projesi Sunumları ve İncelemesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Books: Clow, K. E.& Baack D. (2018). Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Pearson Education Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective” by George E. Belch and Michael A. Belch, EighthEdition, McGraw-Hill Irwin. |
Diğer Kaynaklar: | Hocanın notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak. | |
4) | Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek. | |
6) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
7) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | 3 |
8) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 3 |
9) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
10) | Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak | 4 |
11) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak | 2 |
14) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |