BA4112 Integrated Marketing CommunicationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4112 Entegre Pazarlama İletişimi Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencileri temel reklamlama kavramları hakkında bilgilendirmektir. Pazarlama içinde ve daha genel olarak, yönetim işlevi dahilinde reklama incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Pazarlama iletişimine, işlevine ve pazarlama aracı olarak görülmesine ilişkin daha iyi bir değerlendirme geliştirir
2. Entegre pazarlama iletişimlerini ve kanallarını tanır ve bunlara değer verir
3. IMC programlarının tasarlanmasında ihtiyaç duyulan becerileri geliştirir
4. İletişim programlarını başarıyla değerlendirebilir

Dersin İçeriği

Başlangıç ​​noktası olarak tüketici, pazar bölümlendirme kavramıyla birlikte hedef pazarlama ve konumlandırma üzerinde çalışılacaktır. Bu kavramlar reklamcılık yönetimi ile ilgili olacaktır. Daha sonra, reklamveren, reklam ajansları ve ünlü reklam üçgeni olarak medya yakından incelenecektir. Sonunda, kopya oluşturma yöntemini ve kelimeler ile görseller arasındaki ilişkiyi kapsayan reklamcılık sürecinin oluşturulması ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Clow & Baack: Bölüm 1: Entegre Pazarlama İletişimi
3) Clow & Baack: Bölüm 2: Kurumsal İmaj ve Marka Yönetimi
4) Clow & Baack: Bölüm 3: Alıcı Davranışı
5) Clow & Baack: Bölüm 4 IMC planlama Süreci
6) Clow & Baack: Bölüm 5 Reklam Kampanyası Yönetimi
7) Revizyon
8) Clow & Baack: Bölüm 6 Reklam tasarımı
9) Clow & Baack: Bölüm 7 Geleneksel Medya Kanalları
10) Clow ve Baack: Bölüm 11&12&13 Doğrudan, halkla ilişkiler ve satış promosyonları
11) Clow & Baack: Bölüm 8 Dijital Pazarlama
12) Clow & Baack: Bölüm 10 Alternatif pazarlama
13) Dönem Projesi Sunumları
14) Dönem Projesi Sunumları ve İncelemesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Books:
Clow, K. E.& Baack D. (2018). Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Pearson Education

Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective” by George E. Belch and Michael A. Belch, EighthEdition, McGraw-Hill Irwin.


Diğer Kaynaklar: Hocanın notları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 25
Projeler 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir 4
2) Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
3) Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. 3
4) İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. 3
5) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. 4
6) Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. 4
7) Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. 3
8) Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 4
9) Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir 3