IB3416 E-Commerce and Digital TransformationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB3416 E-Ticaret ve Dijital Tranformasyon Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK PERKER
Dersin Amacı: Bu ders ile literatür ve uygulama kapsamında e-ticaret kavramının öğretilmesi hedeflenmektedir. Dijital dönüşüm ve e-ticaret faaliyetlerini etkileyen faktörlerin ortaya konması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 E-ticaret faaliyetlerini etkili bir şekilde organize etme ve planlama yeteneğini gösterebilir,
2 E-ticaret operasyonlarını yürütme ve yönetme konusunda yeterlilik kazanabilir,
3 Uluslararası piyasalarda e-ticaretin çeşitli uygulamalarını tanımlayıp açıklayabilir,
4 İnternet ve teknolojik gelişmelerin iş uygulamalarını nasıl etkilediğini açıklayabilir,
5 E-ticaretin küresel piyasa bağlamındaki önemini değerlendirebilir.

Dersin İçeriği

Ders, eğitmen sunumları, sınıf içi tartışmalar ve alıştırmalar ve grup sunumları ile gerçekleştirilecektir. İletişim süreçlerinin doğası gereği en az iki tarafın etkileşimi gerekmektedir, dolayısıyla ders geleneksel “ben söylüyorum sen yap” dersi değildir. Öğrencilerin her zaman eğitmenin liderliğindeki sınıf tartışmalarına katılmaları gerekmektedir. Etkin katılım için öğrencilerin her ders gününde kendisine verilen materyallere hazırlıklı olmaları önerilir.
Bu dersin öğretme yöntemleri anlatım, tartışma, proje hazırlama şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı, Müfredat açıklaması, E-ticarete giriş.
2) E-ticarete giriş, e-ticaretin tanımı, kapsamı ve temel istatistikleri, E-ticaret ve Geleneksel Ticaret, E-Ticaretin Tarihçesi, EDI'nin Önemi, özellikleri ve faydaları, E-Ticaretin Etkileri, Zorlukları ve Sınırlamaları, Tedarik zinciri yönetim & E-Ticaret, E-Ticaret altyapısı.
3) E-ticarette temel kavramlar ve iş modelleri: İşletmeden İşletmeye, İşletmeden Müşteriye , Müşteriden Müşteriye , İşletmeden Devlete , İşletmeden Çalışana , E-ticaret stratejisi, Başarılı e-ticareti etkileyen faktörler.
4) Pazarlama stratejileri ve E-Ticaret: Web Sitesi - Web sitesi bileşenleri, E-Ticaret için Konsept ve Tasarım web sitesi, Kurumsal Web Sitesi – Portal – Arama Motoru – İnternet Reklamcılık, rekabetçi bir reklam mecrası olarak internetin ortaya çıkışı, internet reklamcılığı modelleri, Mobil Ticaret.
5) E-Ticaret Güvenliği ve Ödeme Sistemleri Ön Ödemeli ve Faturalı ödeme sistemleri, e– nakit, e çek, Akıllı Kart, Kredi Kartı
6) Dijital pazarlama, Dijital dönüşüm çerçevesi: Dijital dönüşüm piramidi: İş modeli/iş stratejisi Kurumsal uygulama/iş modeli, operasyonlar, olanak sağlayan teknolojiler, Yapay zeka, Endüstri 5.0
7) Quiz
8) İnternet pazarlaması, İnternet pazarlamasının amacı. İnternet pazarlama iletişiminin amaçları İnternet pazarlaması, İnternet pazarlamasının amacı. İnternet pazarlama iletişiminin amaçları
9) E-Ticarette Dijital Pazarlama Kanalları, Mobil Pazarlama
10) Sosyal Medyanın E-Ticaret ve Influencer Pazarlamaya Etkisi
11) Tüketici Davranışı Pazar Araştırması ve Reklamcılığı
12) E-Ticaret'te İzinli Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
13) Sunum
14) Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The course will not require a single textbook. It is recommended to follow the presentations uploaded to the system.
Diğer Kaynaklar: Kalakota, Ravi, “Frontiers of Electronic Commerce”, 2004, Addison – Wesley, Delhi.
Rayport, Jeffrey F. and Jaworksi, Bernard J, “Introduction to E–Commerce”, 2003,
E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto, 2020, ISBN:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Uygulama 13 8 104
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 3 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır.  4
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. 3
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır.  1
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. 1
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. 1
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar.  4
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. 1
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. 1
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir.  1
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. 2
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. 2