Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İklim değişikliği iletişiminde mesaj: Duygular, çerçeveler, hikâye anlatımı |
|
2) |
Sürdürülebilirlik kavramına genel bir bakış, iklim değişikliğinin sürdürülebilirlik problemi olarak ele alınması |
|
3) |
İklim değişikliğine derinlemesine bir bakış: Nedenler; sonuçlar; kültürel, psikolojik ve sosyal perspektifler. Küresel düzeydeki ilerlemeler: Küresel anlaşmaların neden önemli olduğunu anlamak; UNFCCC, Paris Anlaşması ve IPCC'yi incelemek. |
|
4) |
Daha sürdürülebilir bir dünya için ne yapabiliriz?
Karbon ayak izini hesaplama.
Sınıf içi aktivite |
|
5) |
İletişim nedir?
İklim değişikliği iletişimi ile ilgili disiplinler: Çevre iletişimi, risk iletişimi, bilim iletişimi.
Sınıf-içi aktivite |
|
6) |
İklim değişikliği iletişiminde kaynak: Bilimsel organizasyonlar/kişiler, şirketler, STK'lar ve hükümetlerin bakış açısından bir inceleme. |
|
7) |
İklim değişikliği iletişiminde mesaj: Duygular, çerçeveler, hikâye anlatımı |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
İklim değişikliği iletişiminde alıcı: İklim krizi mesajlarında hedef kitle kimdir, nasıl belirlenir?
Sınıf-içi aktivite |
|
10) |
İklim değişikliği iletişiminde kanallar: Geleneksel ve sosyal medya, etkinlikler, filmler, reklamlar, oyunlar. |
|
11) |
İklim aktivizmi |
|
12) |
Sanat ve bilim aracılığıyla iklim değişikliği iletişimi |
|
13) |
İklim değişikliği ve yaratıcılık |
|
14) |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|