GEP1635 İklim Değişikliği İletişimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1635 İklim Değişikliği İletişimi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ
Dersin Amacı: Öğrenciler, iklim kriziyle ilgili iletişim sorunlarını çok boyutlu bir bakış açısıyla ele alabilecek; stratejik iletişim yapabilmek ve çeşitli kanallar aracılığıyla etkili iletişim kurmak için gerekli temel bilgileri öğreneceklerdir. Böylece öğrencilerin bireysel, kurumsal ve toplumsal ölçekte dönüşüm sağlamaya yönelik farkındalık, bilgi ve becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir,
2) İklim değişikliğinin nedenlerini farklı boyutlardan anlayabilir,
3) İklim değişikliğinin etkilerini sosyolojik, kültürel ve psikolojik perspektiflerden tartışabilir,
4) İklim bilimcilerin iklim değişikliği iletişiminde karşılaştıkları zorlukları analiz edebilir,
5) İklim değişikliği iletişiminin teorik temellerini tartışabilir,
6) İklim değişikliği iletişimi üzerine vaka analizleri yapabilir,
7)İklim değişikliği iletişim araçlarını öğrenebilir: görseller, hikâye anlatımı, oyunlar, filmler, etkinlikler, reklamlar, savunuculuk, yeni medya
8) İklim değişikliği aktivizmi hakkında bilgi sahibi olabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin iklim değişikliği iletişimi konusunda derinlemesine bilgi edinmelerini sağlar. İklim değişikliğinin sosyolojik, kültürel ve psikolojik boyutları ele alınarak, stratejik iletişim araçları ve yöntemleri (görseller, hikâye anlatımı, medya) tarşılacaktır. Ayrıca, iklim değişikliği iletişiminde karşılaşılan zorluklar, küresel anlaşmalar ve iklim aktivizmi gibi önemli konular tartışılacaktır.

Bu dersin öğretme yöntemleri arasında ders anlatımı, tartışma ve vaka analizleri bulunmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İklim değişikliği iletişiminde mesaj: Duygular, çerçeveler, hikâye anlatımı
2) Sürdürülebilirlik kavramına genel bir bakış, iklim değişikliğinin sürdürülebilirlik problemi olarak ele alınması
3) İklim değişikliğine derinlemesine bir bakış: Nedenler; sonuçlar; kültürel, psikolojik ve sosyal perspektifler. Küresel düzeydeki ilerlemeler: Küresel anlaşmaların neden önemli olduğunu anlamak; UNFCCC, Paris Anlaşması ve IPCC'yi incelemek.
4) Daha sürdürülebilir bir dünya için ne yapabiliriz? Karbon ayak izini hesaplama. Sınıf içi aktivite
5) İletişim nedir? İklim değişikliği iletişimi ile ilgili disiplinler: Çevre iletişimi, risk iletişimi, bilim iletişimi. Sınıf-içi aktivite
6) İklim değişikliği iletişiminde kaynak: Bilimsel organizasyonlar/kişiler, şirketler, STK'lar ve hükümetlerin bakış açısından bir inceleme.
7) İklim değişikliği iletişiminde mesaj: Duygular, çerçeveler, hikâye anlatımı
8) Ara sınav
9) İklim değişikliği iletişiminde alıcı: İklim krizi mesajlarında hedef kitle kimdir, nasıl belirlenir? Sınıf-içi aktivite
10) İklim değişikliği iletişiminde kanallar: Geleneksel ve sosyal medya, etkinlikler, filmler, reklamlar, oyunlar.
11) İklim aktivizmi
12) Sanat ve bilim aracılığıyla iklim değişikliği iletişimi
13) İklim değişikliği ve yaratıcılık
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Moser, S. C. & Dilling, L. (2007). Creating a climate for change: Communicating climate change and facilitating social change
Other resources will be given weekly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 4 10 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.