REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1377 | Profesyonel Hayata Geçiş | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, lisans eğitimi sonrası iş yaşamına hazırlamak, 21. yüzyıl iş dünyası yetkinliklerini kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Profesyonel bir çalışma ortamının aktörlerini tanır ve çalışma ortamında kendisini konumlandırabilir. 2. Farklı jenerasyonların birarada yer aldığı çalışma ortamlarında iletişim sürecini yönetebilir. 3. İş başvurusu sürecinde dikkat etmesi gereken noktaları bilir, etkili bir özgeçmiş hazırlayabilir. 4. Öz lider bir birey olmanın kişinin kendisine ve çalışma arkadaşlarına katacağı değeri bilir. 5. Çatışma ortamlarında nasıl davranacağını ve ne yapması gerektiğini bilir. 6. Yaratıcı düşünme tekniklerini iş süreçlerinde kullanır. 7. Sürdürülebilirlik maddelerini bilir ve hayatına uygular 8. 21. yüzyıl iş dünyası yetkinliklerini bilir. |
Ders, mezuniyet sonrası işe başvuru sürecinden başlayarak, iş ortamında başarılı olmak için gerekli yetkinlikleri, 21. Yüzyıl becerileri çerçevesi ilişkili şekilde bütünsel bir bakış açısıyla sunar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Dersin Önemi, Dersten Beklentiler | |
2) | Yeni İşte İlk Adımlar, Çalışma Ortamı, İş Yaşamının Aktörleri | |
3) | Özgeçmiş ve Niyet Mektubu Hazırlama | |
4) | Geçen Yüzyıldan Yarına Bakış | |
5) | Öz Liderlik | |
6) | Yeni Nesil İletişim | |
7) | Belirsizlikle Mücadele ve Stres Yönetimi Çatışma Yönetimi | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Yaratıcı Düşünme Teknikleri | |
10) | Etkili Sunum Tasarlama Teknikleri | |
11) | Kişisel Marka Yönetimi | |
12) | İşveren Markası Deneyimi | |
13) | Bireysel Birikim Yönetimi | |
14) | Sürdürülebilirlik |
Ders Notları / Kitaplar: | "Endüstri 4.0, eğitim 4.0, liderlik 4.0, toplum 5.0 / Aydoğan Durmuş, 2019 Çalışanlar Arası İletişim/Selver Yıldız Bağdoğan, 2018" |
Diğer Kaynaklar: | Önce İnsan Önce İletişim/Erol Yılmaz, 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 107 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 5 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |