GEP1377 Profesyonel Hayata GeçişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1377 Profesyonel Hayata Geçiş Bahar
Güz
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Öğrencilere, lisans eğitimi sonrası iş yaşamına hazırlamak, 21. yüzyıl iş dünyası yetkinliklerini kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Profesyonel bir çalışma ortamının aktörlerini tanır ve çalışma ortamında kendisini konumlandırabilir.
2. Farklı jenerasyonların birarada yer aldığı çalışma ortamlarında iletişim sürecini yönetebilir.
3. İş başvurusu sürecinde dikkat etmesi gereken noktaları bilir, etkili bir özgeçmiş hazırlayabilir.
4. Öz lider bir birey olmanın kişinin kendisine ve çalışma arkadaşlarına katacağı değeri bilir.
5. Çatışma ortamlarında nasıl davranacağını ve ne yapması gerektiğini bilir.
6. Yaratıcı düşünme tekniklerini iş süreçlerinde kullanır.
7. Sürdürülebilirlik maddelerini bilir ve hayatına uygular
8. 21. yüzyıl iş dünyası yetkinliklerini bilir.

Dersin İçeriği

Ders, mezuniyet sonrası işe başvuru sürecinden başlayarak, iş ortamında başarılı olmak için gerekli yetkinlikleri, 21. Yüzyıl becerileri çerçevesi ilişkili şekilde bütünsel bir bakış açısıyla sunar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Dersin Önemi, Dersten Beklentiler
2) Yeni İşte İlk Adımlar, Çalışma Ortamı, İş Yaşamının Aktörleri
3) Özgeçmiş ve Niyet Mektubu Hazırlama
4) Geçen Yüzyıldan Yarına Bakış
5) Öz Liderlik
6) Yeni Nesil İletişim
7) Belirsizlikle Mücadele ve Stres Yönetimi Çatışma Yönetimi
8) Ara Sınav Haftası
9) Yaratıcı Düşünme Teknikleri
10) Etkili Sunum Tasarlama Teknikleri
11) Kişisel Marka Yönetimi
12) İşveren Markası Deneyimi
13) Bireysel Birikim Yönetimi
14) Sürdürülebilirlik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Endüstri 4.0, eğitim 4.0, liderlik 4.0, toplum 5.0 / Aydoğan Durmuş, 2019
Çalışanlar Arası İletişim/Selver Yıldız Bağdoğan, 2018"
Diğer Kaynaklar: Önce İnsan Önce İletişim/Erol Yılmaz, 2018

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 1
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 5
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2