BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1316 | Kodlama Okuryazarlığı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ADEM ÖZER |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin kodlama süreçlerine giriş yapmaları ve temel programlama becerilerini kazanmalarını amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere programlama kavramlarını, algoritmaları ve temel veri yapılarını anlamalarını ve uygulamalarını sağlayacak bir temel oluşturmayı hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. Temel programlama kavramlarını anlamak Algoritma oluşturma ve problem çözme becerilerini geliştirmek Popüler programlama dilleri ve araçlar hakkında bilgi edinmek Temel web teknolojilerini öğrenmek ve web sayfaları oluşturmak Veri yapılarını ve algoritmaları anlamak Bu derste anlatım, bireysel çalışma, tartışma, okuma, teknoloji destekli öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır. |
Bu ders, temel programlama kavramlarından başlayarak algoritma tasarımı, veri tipleri, operatörler ve karar yapıları gibi konuları kapsamaktadır. İlerleyen haftalarda web teknolojileri (HTML, CSS, JavaScript) ve web güvenliği gibi ileri düzey konular işlenerek öğrencilerin temel programlama ve web geliştirme becerileri kazanması hedeflenmektedir. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım Tartışma Bireysel Çalışma Okuma Teknoloji Destekli Öğrenme Hafta 1: Giriş Hafta 2: Programlama Hafta 3: Algoritma Tasarımı Hafta 4: Kodlama Editörleri Hafta 5: Veri Tipleri ve Değişkenler Hafta 6: Operatörler ve Matematiksel İşlemler Hafta 7: Karar Yapıları Hafta 8: Ara Sınav Hafta 9: Diziler Hafta 10: Web Teknolojileri –HTML ve CSS Hafta 11: Web Teknolojileri –JavaScript Hafta 12: Web Teknolojileri (Uygulama) Hafta 13: Web Güvenliği ve Etik Bilgisayar Programcılığı Hafta 14: Özet ve Soru-Cevap |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları | |
2) | Programlama Kavramlarına Genel Bakış Her Dil Programlama Dili midir? Programlama Dilleri | |
3) | Algoritma Tasarımına Giriş Algoritmalar ve Akış Şemaları Örnek Algoritmalar | |
4) | Kodlama Editörleri Farklı Editörleri Özellikleri, Kullanım Alanları | |
5) | Veri Tipleri, Değişkenler ve Sabitler | |
6) | Aritmetik Operatörler Karşılaştırma Operatörleri Mantıksal Operatörler | |
7) | Karar Yapıları Döngüler (for, while, do-while) Fonksiyon Yapıları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Veri Yapıları - Diziler ve Listeler Dizilerin ve listelerin kullanımı | |
10) | Web Teknolojileri - HTML ve CSS HTML temel yapı ve etiketler CSS stil ve tasarım özellikleri Web sayfaları oluşturma ve düzenleme | |
11) | Web Teknolojileri - JavaScript JavaScript temel kavramları Değişkenler, koşullar ve döngüler JavaScript ile web sayfalarını dinamik hale getirme | |
12) | Web Teknolojileri (Uygulama) | |
13) | Web Güvenliği Temelleri Veri Gizliliği ve Şifreleme Etik ve Bilgisayar Programcılığı | |
14) | Özet ve Soru-Cevap |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Yeni başlayanlar için kodlama/ Zafer Demirkol Herkes için ASP.net ve C# ile web programcılığı / A. Russell Jones |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Ödev | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |