GEP1316 Kodlama OkuryazarlığıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1316 Kodlama Okuryazarlığı Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: ADEM ÖZER
Dersin Amacı: Öğrencilerin kodlama süreçlerine giriş yapmaları ve temel programlama becerilerini kazanmalarını amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere programlama kavramlarını, algoritmaları ve temel veri yapılarını anlamalarını ve uygulamalarını sağlayacak bir temel oluşturmayı hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.

Temel programlama kavramlarını anlamak
Algoritma oluşturma ve problem çözme becerilerini geliştirmek
Popüler programlama dilleri ve araçlar hakkında bilgi edinmek
Temel web teknolojilerini öğrenmek ve web sayfaları oluşturmak
Veri yapılarını ve algoritmaları anlamak

Dersin İçeriği

Hafta 1:
Giriş

Hafta 2:
Programlama

Hafta 3:
Algoritma Tasarımı

Hafta 4:
Kodlama Editörleri

Hafta 5:
Veri Tipleri ve Değişkenler

Hafta 6:
Operatörler ve Matematiksel İşlemler

Hafta 7:
Karar Yapıları

Hafta 8:
Ara Sınav

Hafta 9:
Diziler

Hafta 10:
Web Teknolojileri –HTML ve CSS

Hafta 11:
Web Teknolojileri –JavaScript

Hafta 12:
Web Teknolojileri (Uygulama)

Hafta 13:
Web Güvenliği ve Etik Bilgisayar Programcılığı

Hafta 14:
Özet ve Soru-Cevap


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları
2) Programlama Kavramlarına Genel Bakış Her Dil Programlama Dili midir? Programlama Dilleri
3) Algoritma Tasarımına Giriş Algoritmalar ve Akış Şemaları Örnek Algoritmalar
4) Kodlama Editörleri Farklı Editörleri Özellikleri, Kullanım Alanları
5) Veri Tipleri, Değişkenler ve Sabitler
6) Aritmetik Operatörler Karşılaştırma Operatörleri Mantıksal Operatörler
7) Karar Yapıları Döngüler (for, while, do-while) Fonksiyon Yapıları
8) Ara Sınav
9) Veri Yapıları - Diziler ve Listeler Dizilerin ve listelerin kullanımı
10) Web Teknolojileri - HTML ve CSS HTML temel yapı ve etiketler CSS stil ve tasarım özellikleri Web sayfaları oluşturma ve düzenleme
11) Web Teknolojileri - JavaScript JavaScript temel kavramları Değişkenler, koşullar ve döngüler JavaScript ile web sayfalarını dinamik hale getirme
12) Web Teknolojileri (Uygulama)
13) Web Güvenliği Temelleri Veri Gizliliği ve Şifreleme Etik ve Bilgisayar Programcılığı
14) Özet ve Soru-Cevap

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Yeni başlayanlar için kodlama/ Zafer Demirkol
Herkes için ASP.net ve C# ile web programcılığı / A. Russell Jones

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 90
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.