TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1314 | Yenilikçilik ve Yaratıcılık | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GELİŞEN |
Dersin Amacı: | Yenilik ve yaratıcılık, bir organizasyonun bugünkü rekabetçi pazarda ayakta kalma ve gelişme kabiliyetinin ayrılmaz parçalarıdır. Bu ders, öğrencilere yeniliklerin ve yaratıcılığın işletme ortamlarında nasıl besleneceği, gerçekleştirileceği ve yönetilebileceği hakkında bilgi sahibi olma ve anlama olanağı sağlamak için tasarlanmıştır. Yenilikçilik ve yaratıcılık teorik kavramlarına ek olarak öğrenciler, iş yerlerinde yaratıcılık ve yenilikçiliği teşvik etmek için pratik uygulamaları kullanmayı öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamladığında öğrenci; 1 Yenilik ve yaratıcılık ile ilgili kavramlar konusunda bir farkındalığı geliştirir. 2 Yenilik ve yaratıcılık yönetimine ilişkin kavramları açıklayabilir 3 Yaratıcılık ve yenilik süreçlerini anlar 4 Yenilik ve yaratıcılık uygulamalarına ilişkin fikir sahibi olmaları 5 Yenilik ve yaratıcılık yönetiminde kullanılan bazı araç ve yöntemlerin kullanımına ilişkin bilgi edinmeleri . |
"Yenilik ve Yaratıcılığa Giriş Kuruluşlarda yenilik İş süreçleri ve yenilik Yaratıcılığı yönetmek Yaratıcılık araçları: Beyin fırtınası, TILMAG, Altı şapka,TRIZ Yenilikçi çözümlerin değerlendirilmesi: Karar Alma Yenilikçi ürün geliştirme Yenilik finansmanı ve pazarlaması Bilgi Yönetimi ve Örgütsel Öğrenme Yaratıcılık ve yenilik için insan kaynaklarını yönetmek " |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yenilik ve Yaratıcılığa Giriş | Ders Notları |
2) | Kuruluşlarda yenilik | Ders Notları |
3) | İş süreçleri ve yenilik | Ders Notları |
4) | Yaratıcılığı yönetmek | Ders Notları |
5) | Yaratıcılık araçları: Beyin fırtınası | Ders Notları |
6) | Yaratıcılık Araçları: TILMAG, Altı şapka | Ders Notları |
7) | Yaratıcılık Araçları: TRIZ | Ders Notları |
8) | Midterm | |
9) | Yenilikçi çözümlerin değerlendirilmesi: Karar Verme | Ders Notları |
10) | Yenilikçi ürün geliştirme | Ders Notları |
11) | Yenilik finansmanı ve pazarlaması | Ders Notları |
12) | Kalite Yönetimi | Ders Notları |
13) | Yaratıcılık ve yenilik için insan kaynaklarını yönetmek | Ders Notları |
14) | Grup Proje Sunumları ve Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları ve Sunumlar |
Diğer Kaynaklar: | "Mumford, M.D. (Ed.) (2012). Handbook of Organizational Creativity, Elsevier, Online E Book (Available in BAU library website) De Bono, E. (2008). Six thinking hats, Penguin Books, London Orloff, M. (2006). Inventive Thinking through TRIZ, Online E Book (Available in BAU library website) " |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Proje | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | 1 |
2) | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | 5 |
3) | Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. | 2 |
4) | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | 2 |
5) | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | 2 |
6) | Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | |
7) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | 2 |
8) | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | 2 |
9) | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. | 2 |
10) | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | 2 |
11) | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. | 2 |
12) | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. | 2 |
13) | Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. | 2 |
14) | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. | 2 |
15) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. | 2 |
16) | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. | 1 |
17) | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. | 2 |
18) | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. | 2 |
19) | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. | |
20) | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. | |
21) | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | |
22) | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. | |
23) | Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |
24) | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. | |
25) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | |
26) | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. | |
27) | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. | |
28) | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. | |
29) | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. | |
30) | Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. | |
31) | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |
32) | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |