BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1313 | Bilim ve Tekn. Pol. Teknoloji Yön.Etkisi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yoktur |
Dersin Amacı: | Bu ders, “Endüstri 4.0 kavramı” başta olmak üzere gelişen yeni teknolojileri de dikkate alarak teknoloji yönetimi ile inovasyon konularına etkisinin nasıl olabileceği hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıda sayılan kazanımlara sahip olacaksınız: 1. Teknolojinin tarihsel süreç içerisindeki gelişimi konusunda bilgi sahibi olmak, 2. Teknoloji Yönetimi ve inovasyon kavramlarının anlamlandırılması, 3. Öngörü ve Tahmin kavramlarının tanımlanması ve içerikleri arasındaki farklılıklar hakkında bilgi sahibi olunması, 4. Teknoloji Öngörüsü ve Tahmini konularının yaşamsal önemini anlamak ve bu konuda yeterlik kazanmak. |
Bilimsel gelişim süreçleri, teknoloji ve bilim kavramları arasındaki benzerlik ve farklılıklar, teknoloji yönetimi, temel yönetim prensipleri, teknoloji yönetimi, teknoloji öngörüsü ve tahmini, strateji geliştirme süreçleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Ders İzlencesinin İncelenmesi, beklentiler |
2) | Bilim, Teknoloji, İnovasyon ve Strateji Terimlerine Kavramsal Yaklaşım | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
3) | Kavramsal Olarak Bilgi ve Bilginin Oluşumu | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
4) | Verinin Dönüşüm Süreci ve Büyük Veri Kavramı | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
5) | Verinin Dönüşüm Süreci ve Büyük Veri Kavramı | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
6) | Bilgi ve Bilgi Yönetimi | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
7) | Bilgi Yönetim Sistemleri | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Teknolojinin Yönetimi ve Teknoloji Öngörüsü | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
10) | Modern Teknolojilerin Getirdiği Yenilikler | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
11) | Modern Teknolojilerin Getirdiği Yenilikler | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | Final Sınavları | |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015. |
Diğer Kaynaklar: | Lawrance FREEDMAN, “Strateji”, Alfa Tarih, 2014. Sun TZU, “Savaş Sanatı”, Türkiye İş Bankası Yayınları, 12. Baskı, 2018. Mikael KROGERUS, Roman TSCHAPPELER, “Karar Kitabı Stratejik Düşünme İçin Elli Model”, The Kitap, 2019. Walter Isaacson, “Geleceği Keşfedenler”, Domingo Yayınevi, 2017. Stefan ZWEIG, “Yıldızın Parladığı Anlar”, Everest Yayınları, 2014. Cemal YILDIRIM, “Bilim Tarihi”, Remzi Kitabevi, 2016. Cemal YILDIRIM, “Bilim Felsefesi”, Remzi Kitabevi, 2016. Klaus SCHWAB, “Dördüncü Sanayi Devrimi”, Optimist, 2015. Brian CHRISTIAN, Tom GRIFFITHS, “Hayatımızdaki Algoritmalar”, Buzdağı, 3. Baskı, 2018. Ders Notları “Gizli Sayılar” filmi. Yönetmen: Theodore Melfi. Gösterim Yılı: 2017 “The Imitation Game: Enigma” filmi. Yönetmen: Morten Tyldum. Gösterim Yılı: 2015 “Devrim Arabaları” filmi. Yönetmen: Tolga Örnek. Gösterim Yılı: 2008 “Kartal Göz (Eagle Eye)” filmi. Yönetmen: D.J. Caruso. Gösterim Yılı: 2008 “Apollo 13” filmi. Yönetmen: Ron Howard. Gösterim Yılı: 1995. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 4 |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | 5 |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | 3 |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | 5 |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 4 |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | 4 |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | 4 |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | 5 |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | 4 |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | 5 |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | 4 |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | 3 |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | 4 |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | 5 |
15) | Ulusal norm ve kanunlar ile ilgili kişilerarası iletişim, öğretim çerçeveleri ve farklı teknolojilerin kullanımında akıcılık kazanmak. | 4 |