DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1214 | Kentlerin Gelişimi ve Kent Politikaları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders kentlerin oluşumunu, bu süreçte doğan kent problamlerini ve kentlerin bu problemlerle başa çıkmak için ürettiği politikalari incelemektedir. Dersin ilk bölümü kent kavramı, gerekliliği ve kent çeşitlerinin incelenmesine ayrılmıştır. Dersin ikinci bölümünde kentsel probemler ve bu problemlerin çözümü için uygulanan poltikalar incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Kentlerin oluşumu ile ilgili tarihsel süreç ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır 2)Kent problemleri ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır 3)Çeşitli kentsel politika önerileri ile igili bilgi sahibi olacaklar 4)Temel maliyet-fayda analizini öğrenecekler 5)Politika önerisi oluşturma süreci ile ilgili temel kavramarı öğrenecekler 6)Farklı yönetim modellerini öğrenecekler 7)Verimlilik kavramını anlayacaklardır |
Dersin ilk bölümü kent kavramı, gerekliliği ve kent çeşitlerinin incelenmesine ayrılmıştır. Dersin ikinci bölümünde kentsel probemler ve bu problemlerin çözümü için uygulanan poltikalar incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş – Şehirler neden var? | |
2) | Şehirlerin oluşumu ve fonksiyonu | |
3) | Şehir çeşitleri: Tek Merkezli, Çok merkezli vb | |
4) | Yer seçimi | |
5) | Kentsel alanda yönetim | |
6) | Pazar Alanı kavramı | |
7) | Kentsel Problem: Kentsel Büyüme ve Konut | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Kentsel Problem: Ulaşım | |
10) | Kentsel Problem: Eğitim | |
11) | Kentsel Problem: Suç | |
12) | Kentsel Problem: Yoksulluk | |
13) | Teknoloji ve Kentler | |
14) | Şehirlerin Geleceği |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecture notes and readings |
Diğer Kaynaklar: | O'sullivan, Arthur. Urban economics. Vol. 3. Chicago: Irwin, 1996. Edwards, Mary E. Regional and urban economics and economic development: Theory and methods. Routledge, 2017. Cheshire, Paul C., and Dennis G. Hay. Urban Problems in Western Europe: an economic analysis. Routledge, 2017. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Ödev | 3 | % 45 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |