GEP1018 Yeme Bozukluklarına GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1018 Yeme Bozukluklarına Giriş Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı yeme bozukluklarını anlamak ve multidisipliner tedavi yaklaşımının önemini kavramaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1. Açlık tokluk mekanizması hakkında bilgi edinir.
2. Farklı yeme bozukluklarının gelişim sürecini kavrarlar.
3. Farklı yeme bozukluklarının tedavi süreçleri hakkında bilgi edinirler.
4. Yeme bozuklukları ve diğer psikiyatrik hastalıklar arasındaki ilişkiyi değerlendirirler.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında DSM-V'te tanımlanmış yeme bozuklukları işlenecek, yeme bozuklukları tedavisinde multidisipliner yaklaşımlar konuşulacak ve bu yeme bozukluklarına ait komorbiditelerin anlaşılması sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, izlencenin incelenmesi Ders İzlencesinin İncelenmesi
2) Yeme Bozukluklarına Giriş, Sindirim Sistemi Açlık Tokluk Mekanizması Ders Notlarının Tekrarı
3) Anoreksiya Nervoza Ders notlarının tekrarı
4) Bulimia nervosa Ders notlarının tekrarı
5) Tıkınırcasına Yeme Sendromu Ders notlarının tekrarı
6) Diğer tanımlanmış yeme bozuklukları Ders notlarının tekrarı
7) Ruminasyon bozukluğu Ders notlarının tekrarı
8) Ara sınav
9) Pika Ders notlarının tekrarı
10) Kaçıngan kısıtlı yiyecek alım bozukluğu Ders notlarının tekrarı
11) Ortoreksiya ve Bigoreksiya Ders notlarının tekrarı
12) Yeme Bozukluklarının Komorbiditeleri Ders notlarının tekrarı
13) Yeme bozuklukları tedavisinde multidisipliner yaklaşımlar Ders notlarının tekrarı
14) Dersin değerlendirmesi Ders notlarının tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:  DSM-5 Guidebook : The Essential Companion to the Diagnostic and Statistical Manual of Mental
Disorders, Fifth Edition
 Eating Disorders: A Comprehensive Guide to Medical Care and Complications, Mehler PS., Andersen AE.,
4th Edition.
 Mahan K.L., Raymond J.L. (ed.) (2017). Krause’s Food & the Nutrition Care Process (14th Edition),
Elsevier (ISBN: 9780323340755).
Diğer Kaynaklar:  DSM-5 Guidebook: The Essential Companion to the Diagnostic and Statistical Manual of Mental
Disorders, Fifth Edition
 Eating Disorders: A Comprehensive Guide to Medical Care and Complications, Mehler PS., Andersen AE.,
4th Edition.
 Mahan K.L., Raymond J.L. (ed.) (2017). Krause's Food & the Nutrition Care Process (14th Edition),
Elsevier (ISBN: 9780323340755).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Juri 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 1 13
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 13 13
Toplam İş Yükü 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 4
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 4
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 3