GEP1018 Yeme Bozukluklarına GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1018 Yeme Bozukluklarına Giriş Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı yeme bozukluklarını anlamak ve multidisipliner tedavi yaklaşımının önemini kavramaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1. Açlık tokluk mekanizması hakkında bilgi edinir.
2. Farklı yeme bozukluklarının gelişim sürecini kavrarlar.
3. Farklı yeme bozukluklarının tedavi süreçleri hakkında bilgi edinirler.
4. Yeme bozuklukları ve diğer psikiyatrik hastalıklar arasındaki ilişkiyi değerlendirirler.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında DSM-V'te tanımlanmış yeme bozuklukları işlenecek, yeme bozuklukları tedavisinde multidisipliner yaklaşımlar konuşulacak ve bu yeme bozukluklarına ait komorbiditelerin anlaşılması sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, izlencenin incelenmesi Ders İzlencesinin İncelenmesi
2) Yeme Bozukluklarına Giriş, Sindirim Sistemi Açlık Tokluk Mekanizması Ders Notlarının Tekrarı
3) Anoreksiya Nervoza Ders notlarının tekrarı
4) Bulimia nervosa Ders notlarının tekrarı
5) Tıkınırcasına Yeme Sendromu Ders notlarının tekrarı
6) Diğer tanımlanmış yeme bozuklukları Ders notlarının tekrarı
7) Ruminasyon bozukluğu Ders notlarının tekrarı
8) Ara sınav
9) Pika Ders notlarının tekrarı
10) Kaçıngan kısıtlı yiyecek alım bozukluğu Ders notlarının tekrarı
11) Ortoreksiya ve Bigoreksiya Ders notlarının tekrarı
12) Yeme Bozukluklarının Komorbiditeleri Ders notlarının tekrarı
13) Yeme bozuklukları tedavisinde multidisipliner yaklaşımlar Ders notlarının tekrarı
14) Dersin değerlendirmesi Ders notlarının tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:  DSM-5 Guidebook : The Essential Companion to the Diagnostic and Statistical Manual of Mental
Disorders, Fifth Edition
 Eating Disorders: A Comprehensive Guide to Medical Care and Complications, Mehler PS., Andersen AE.,
4th Edition.
 Mahan K.L., Raymond J.L. (ed.) (2017). Krause’s Food & the Nutrition Care Process (14th Edition),
Elsevier (ISBN: 9780323340755).
Diğer Kaynaklar:  DSM-5 Guidebook: The Essential Companion to the Diagnostic and Statistical Manual of Mental
Disorders, Fifth Edition
 Eating Disorders: A Comprehensive Guide to Medical Care and Complications, Mehler PS., Andersen AE.,
4th Edition.
 Mahan K.L., Raymond J.L. (ed.) (2017). Krause's Food & the Nutrition Care Process (14th Edition),
Elsevier (ISBN: 9780323340755).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Juri 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 1
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 5
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2