DİŞ HEKİMLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1017 | Beslenme ve Sağlık | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ECENUR ÖZKUL |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; besin, besin ögelerinin ve sağlıklı beslenme ilkelerinin öğrencilere aktarılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Beslenmenin bağışıklık üzerine olan etkisini öğrenecek Makro besin öğelerini öğrenecek, Mikro besin öğelerini öğrenecek Genel sağlığın korunması ve sürüürlmesinde beslenmenin önemi ve doğru seçimleri öğrenecek Besin güvenliği ve hazırlama, pişirme aşamalarında sağlıklı yöntemlerin seçimi ve kullanımını öğrenecek Sağlık ve beslenme arasındaki bağlantının farkına varacak, Güncel beslenme konuları hakkında fikir sahibi olacak. |
Beslenmenin önemi, sağlık ve beslenme ilişkisi, beslenmenin bağışıklık üzerine etkisi,besin güvenliği, hazırlığı ve doğru yöntemlerin seçimi, güncel sağlıklı beslenme yaklaşımları, sağlığın korunması ve sürürülmesinin beslenme ile olan ilişkisi, makro ve mikro besin öğeleri, sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri, popüler diyetler ve sağlık üzerine etkileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Sağlık Konsepti ve Beslenme | Konu Anlatımı |
3) | Dengeli ve yeterli Beslenme | Konu Anlatımı |
4) | Besin grupları ve Besin Öğeleri | Konu Anlatımı |
5) | Besin grupları ve Besin Öğeleri | Konu Anlatımı |
6) | Besin güvenliği ve sağlıklı pişirme yöntemleri | Konu Anlatımı |
7) | Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi | Konu Anlatımı |
8) | Ara Sınav | |
9) | Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi | Konu Anlatımı |
10) | Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi | Konu Anlatımı |
11) | Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi | Konu Anlatımı |
12) | Özel durumlarda beslenme | Konu Anlatımı |
13) | Özel durumlarda beslenme | Konu Anlatımı |
14) | Quiz |
Ders Notları / Kitaplar: | American Academy of Pediatrics. (2020). Adolescent Health: A Compendium of AAP Clinical Practice Guidelines and Policies. American Academy of Pediatrics. Mahan, L. K., & Raymond, J. L. (2017). Krause's food & the nutrition care process-e-book. Elsevier Health Sciences. O'Day, B. (2015). Nutrition Support. Momentum Press. |
Diğer Kaynaklar: | American Academy of Pediatrics. (2020). Adolescent Health: A Compendium of AAP Clinical Practice Guidelines and Policies. American Academy of Pediatrics. Mahan, L. K., & Raymond, J. L. (2017). Krause's food & the nutrition care process-e-book. Elsevier Health Sciences. O'Day, B. (2015). Nutrition Support. Momentum Press. . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klinik uygulamasında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler ve bilimsel davranır. | |
2) | Mesleki uygulamalarda profesyonellik ve etiği benimser. | |
3) | Meslektaşları, hasta yakınları, hastalar ve interdisipliner ortamlarda iyi iletişim kurar. | |
4) | Bireysel ve toplumsal diş hekimliği uygulamalarında sağlıklılığı önceler. | |
5) | Mesleki uygulamasında kurumsal liderlik ve yönetim kurallarını uygular. | |
6) | Mesleki uygulamasında bilişim teknolojilerini izler ve uygular. | |
7) | Klinik uygulamalarında tanı ve tedavi süreçlerindeki mesleki kurallarını dikkate alır. | |
8) | Mesleğinin gelişimi açısından girişimciliği destekler. | |
9) | Sürekli teknolojik ve mesleki gelişimini sağlar. |