DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1014 | Egzersiz ve Fiziksel Uygunluk | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere fiziksel aktivite ve egzersizin insan sağlığı üzerindeki önemini ve etkilerini öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız: 1. Vücuttaki kas ve eklem yapısını genel hatlarıyla bilir. 2. Kemik kasılmasını genel hatları ile bilir. 3. Fiziksel aktivitenin kemik doku üzerindeki etkisini anlar. 4. Fiziksel aktivite ve sağlık arasındaki ilişkiyi tam bir anlayışla kavrar. 5. Farklı yaş gruplarında, egzersizin faydalarını bilir. 6. Egzersiz ile oluşabilecek yaralanmalardan korunmak için alınacak tedbirleri bilir. 7. Egzersiz yaparken farklı yaş gruplarında nelere dikkat etmesi gerektiğini bilir. 8. Bir egzersiz programının hangi egzersiz gruplarını içermesi gerektiğini bilir. 9. Egzersiz sonrasında toparlanma fazında neler yapması gerektiğini bilir. |
Ders, fiziksel olarak aktif olmanın insan sağlığı üzerine etkilerini ve önemini öğreterek öğrencilerin hayatlarında daha aktif ve sağlıklı bireyler olmalarını sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Fiziksel aktivite | |
3) | Doğru postür Fiziksel aktivitenin sağlık üzerine yararları | |
4) | Temel Kas ve İskelet Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler I | |
5) | Temel Kas ve İskelet Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler II | |
6) | Fiziksel uygunluk tanımı | |
7) | Egzersiz Türleri I | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Egzersiz Türleri II | |
10) | Egzersiz planlama | |
11) | Egzersiz ve beyin | |
12) | Gecikmiş kas ağrısı | |
13) | Egzersiz sonrası toparlanma dönemi | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir./ Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | - Sporcu Sağlığı ve Performans, Mehmet ÜNAL, İstanbul Tıp Kitabevi, 2019. - İnsan Anatomisi, Mehmet YILDIRIM, Nobel Tıp Kitabevi, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 7 | 63 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |