GEP1014 Egzersiz ve Fiziksel UygunlukBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1014 Egzersiz ve Fiziksel Uygunluk Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere fiziksel aktivite ve egzersizin insan sağlığı üzerindeki önemini ve etkilerini öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız:
1. Vücuttaki kas ve eklem yapısını genel hatlarıyla bilir.
2. Kemik kasılmasını genel hatları ile bilir.
3. Fiziksel aktivitenin kemik doku üzerindeki etkisini anlar.
4. Fiziksel aktivite ve sağlık arasındaki ilişkiyi tam bir anlayışla kavrar.
5. Farklı yaş gruplarında, egzersizin faydalarını bilir.
6. Egzersiz ile oluşabilecek yaralanmalardan korunmak için alınacak tedbirleri bilir.
7. Egzersiz yaparken farklı yaş gruplarında nelere dikkat etmesi gerektiğini bilir.
8. Bir egzersiz programının hangi egzersiz gruplarını içermesi gerektiğini bilir.
9. Egzersiz sonrasında toparlanma fazında neler yapması gerektiğini bilir.

Dersin İçeriği

Ders, fiziksel olarak aktif olmanın insan sağlığı üzerine etkilerini ve önemini öğreterek öğrencilerin hayatlarında daha aktif ve sağlıklı bireyler olmalarını sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Fiziksel aktivite
3) Doğru postür Fiziksel aktivitenin sağlık üzerine yararları
4) Temel Kas ve İskelet Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler I
5) Temel Kas ve İskelet Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler II
6) Fiziksel uygunluk tanımı
7) Egzersiz Türleri I
8) Ara Sınav
9) Egzersiz Türleri II
10) Egzersiz planlama
11) Egzersiz ve beyin
12) Gecikmiş kas ağrısı
13) Egzersiz sonrası toparlanma dönemi
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir./ Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: - Sporcu Sağlığı ve Performans, Mehmet ÜNAL, İstanbul Tıp Kitabevi, 2019.
- İnsan Anatomisi, Mehmet YILDIRIM, Nobel Tıp Kitabevi, 2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 7 63
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.