GEP0637 Communication of RelationshipsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0637 İlişkilerin İletişimi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu derste sürekli bir devinim halinde olan iletişim alanını yorumlayabilecek; birey ve toplum ilişkilerini, karşılıklı etkileşim halindeki dönüşümlerini anlamlandırabilecek ve bu sayede etkili ve etkin bir biçimde sosyal süreçlerini yönetebilecek kişiler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Birey olmanın ne anlama geldiği kavrar.
2) Toplum ve birey ilişkisi üzerine düşünebilme kabiliyeti kazanır.
3) Grup ilişkileri birey üzerindeki etkileri hakkında bilgi edinebilr.
4) İlişkiler üzerinde iletişim becerilerinin etkililiği üzerine çeşitli fikirleri geliştirebilir.
5) Sosyal ve profesyonel yaşamda empati, müzakere, anlayış, çatışma gibi kavramlar üzerinden iletişim ve ilişki stratejilerini kurgulayabilme becerisi kazanır.

Dersin İçeriği

Bireyler arası ilişkiler, iletişim, engeller, grup çatışmaları, güç odakları, empati, grup ilişkileri, gündelik yaşam kodları, etik, birey ve toplum incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma / Ders programı Hakkında Konuşma
2) Birey ve toplum kavramları, ikisi kavram arasındaki ilişki
3) İnsan nasıl birey olur?
4) Toplumsal grup içinde insan nasıl var olur?
5) Grup ilişkileri ve iletişim
6) Bireyler arası ilişkiler ve iletişim
7) Bireyler arasında iletişimde engeller
8) Ara Sınav Haftası
9) Bireyler arası iletişim ve çatışma- Bireyler arası iletişim ve empati
10) Grup çatışmaları
11) İletişimde müzakere yönetimi
12) Bireyler arası iletişimde güç odakları
13) Gündelik yaşam kodları
14) Etik, iletişim ve ilişki

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Kişilerarası iletişim : Cinsiyet Farklılıkları Güç ve Çatışma / Serdar. Kaypakoğlu - İş Hayatında Kolay İletişim Kurma Yöntemleri / Sonya Hamlin; çev. Selin Yüce - The Sage handbook of interpersonal communication / ed. Mark L. Knapp, John A. Daly

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.