PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0635 | İklim Değişikliği İletişimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ |
Dersin Amacı: | Öğrenciler, iklim kriziyle ilgili iletişim sorunlarını çok boyutlu bir bakış açısıyla ele alabilecek; stratejik iletişim yapabilmek ve çeşitli kanallar aracılığıyla etkili iletişim kurmak için gerekli temel bilgileri öğreneceklerdir. Böylece öğrencilerin bireysel, kurumsal ve toplumsal ölçekte dönüşüm sağlamaya yönelik farkındalık, bilgi ve becerileri kazanmaları hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir, 2) İklim değişikliğinin nedenlerini farklı boyutlardan anlayabilir, 3) İklim değişikliğinin etkilerini sosyolojik, kültürel ve psikolojik perspektiflerden tartışabilir, 4) İklim bilimcilerin iklim değişikliği iletişiminde karşılaştıkları zorlukları analiz edebilir, 5) İklim değişikliği iletişiminin teorik temellerini tartışabilir, 6) İklim değişikliği iletişimi üzerine vaka analizleri yapabilir, 7)İklim değişikliği iletişim araçlarını öğrenebilir: görseller, hikâye anlatımı, oyunlar, filmler, etkinlikler, reklamlar, savunuculuk, yeni medya 8) İklim değişikliği aktivizmi hakkında bilgi sahibi olabilir. |
Bu ders, öğrencilerin iklim değişikliği iletişimi konusunda derinlemesine bilgi edinmelerini sağlar. İklim değişikliğinin sosyolojik, kültürel ve psikolojik boyutları ele alınarak, stratejik iletişim araçları ve yöntemleri (görseller, hikâye anlatımı, medya) tarşılacaktır. Ayrıca, iklim değişikliği iletişiminde karşılaşılan zorluklar, küresel anlaşmalar ve iklim aktivizmi gibi önemli konular tartışılacaktır. Bu dersin öğretme yöntemleri arasında ders anlatımı, tartışma ve vaka analizleri bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İklim değişikliği iletişiminde mesaj: Duygular, çerçeveler, hikâye anlatımı | |
2) | Sürdürülebilirlik kavramına genel bir bakış, iklim değişikliğinin sürdürülebilirlik problemi olarak ele alınması | |
3) | İklim değişikliğine derinlemesine bir bakış: Nedenler; sonuçlar; kültürel, psikolojik ve sosyal perspektifler. Küresel düzeydeki ilerlemeler: Küresel anlaşmaların neden önemli olduğunu anlamak; UNFCCC, Paris Anlaşması ve IPCC'yi incelemek. | |
4) | Daha sürdürülebilir bir dünya için ne yapabiliriz? Karbon ayak izini hesaplama. Sınıf içi aktivite | |
5) | İletişim nedir? İklim değişikliği iletişimi ile ilgili disiplinler: Çevre iletişimi, risk iletişimi, bilim iletişimi. Sınıf-içi aktivite | |
6) | İklim değişikliği iletişiminde kaynak: Bilimsel organizasyonlar/kişiler, şirketler, STK'lar ve hükümetlerin bakış açısından bir inceleme. | |
7) | İklim değişikliği iletişiminde mesaj: Duygular, çerçeveler, hikâye anlatımı | |
8) | Ara sınav | |
9) | İklim değişikliği iletişiminde alıcı: İklim krizi mesajlarında hedef kitle kimdir, nasıl belirlenir? Sınıf-içi aktivite | |
10) | İklim değişikliği iletişiminde kanallar: Geleneksel ve sosyal medya, etkinlikler, filmler, reklamlar, oyunlar. | |
11) | İklim aktivizmi | |
12) | Sanat ve bilim aracılığıyla iklim değişikliği iletişimi | |
13) | İklim değişikliği ve yaratıcılık | |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Moser, S. C. & Dilling, L. (2007). Creating a climate for change: Communicating climate change and facilitating social change Other resources will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 4 |