GEP0376 Soft SkillsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0376 Yaşam Becerileri Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUĞBA KIRAL ÖZKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: sunumlar
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere üniversitenin olanaklarını yakından tanıtmak ve bu olanaklardan nasıl faydalanacakları ile ilgili birim koordinatörleri ile aynı zamanda da öğrencilerin psikolojik, kişisel, sosyal ve kariyer gelişimlerine faydalı olacak uzmanlar ile öğrencileri bir araya getirmek için tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Akran, öğretim görevlileri ve personel ile düzgün bir iletişim kurabilmek
2. Kişisel vizyon, misyon ve hedeflerini hayatı üzerine yansıtma yaparak (self-reflection) yeniden düzenlemek
3. Daha sağlıklı bir yaşam için kendini yönetme becerileri geliştirmek
4. BAU’nun organizasyonel kültürünü anlamak
5. BAU’nun organizasyonel destek birimlerini anlamak ve bunları kullanabilmek
6. Kültürel farklılıkların farkındalığını geliştirerek, kültürlerarası iletişimi ve kültürel çeşitlilik ile toplulukların değerini anladığını ifade edebilmek
7. Kişisel sorumluluk, hedef koyma, zaman yönetimi, iyi oluş gibi üniversite seviyesinde olması gereken becerileri geliştirmek
8. Kısa ve uzun dönem akademik ve kariyer hedeflerini belirlemek

Dersin İçeriği

Sunum Becerileri, Grup Çalışması Becerisi, Erteleme Davranışı ve bu davranışla başa çıkma yolları, Psikolojik İyi Oluş ve Stres Yönetimi, İlişki Yönetimi-Flört Şiddeti, Hedef Koyma ve Erken Kariyer Planlaması, Motivasyon ve Bilişsel Esneklik, Etkili İletişim Becerileri, Etkili Sosyal Medya Kullanımı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı
2) Sunum Becerileri
3) Grup Çalışması Becerisi
4) Erteleme Davranışı ve bu davranışla başa çıkma yolları BAUGO veya Coursera Sertifika tamamlama
5) Grup Çalışması Sunumları
6) Grup Çalışması Sunumları
7) Psikolojik İyi Oluş ve Stres Yönetimi
8) İlişki Yönetimi-Flört Şiddeti
9) Hedef Koyma ve Erken Kariyer Planlaması
10) Motivasyon ve Bilişsel Esneklik Akademik Makale Sunumu
11) Etkili İletişim Becerileri Akademik Makale Sunumu
12) Etkili Sosyal Medya Kullanımı--Akademik Makale Sunumu
13) Sunumları
14) Final Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim Üyesi tarafından paylaşılmaktadır
Diğer Kaynaklar: It is shared by the instructor.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Sunum 2 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Sunum / Seminer 2 20 40
Küçük Sınavlar 1 20 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.