GEP0316 Kodlama OkuryazarlığıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GENETİK VE BİYOİNFORMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GENETİK VE BİYOİNFORMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0316 Kodlama Okuryazarlığı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ADEM ÖZER
Dersin Amacı: Öğrencilerin kodlama süreçlerine giriş yapmaları ve temel programlama becerilerini kazanmalarını amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere programlama kavramlarını, algoritmaları ve temel veri yapılarını anlamalarını ve uygulamalarını sağlayacak bir temel oluşturmayı hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.

Temel programlama kavramlarını anlamak
Algoritma oluşturma ve problem çözme becerilerini geliştirmek
Popüler programlama dilleri ve araçlar hakkında bilgi edinmek
Temel web teknolojilerini öğrenmek ve web sayfaları oluşturmak
Veri yapılarını ve algoritmaları anlamak
Bu derste anlatım, bireysel çalışma, tartışma, okuma, teknoloji destekli öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders, temel programlama kavramlarından başlayarak algoritma tasarımı, veri tipleri, operatörler ve karar yapıları gibi konuları kapsamaktadır. İlerleyen haftalarda web teknolojileri (HTML, CSS, JavaScript) ve web güvenliği gibi ileri düzey konular işlenerek öğrencilerin temel programlama ve web geliştirme becerileri kazanması hedeflenmektedir.

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım
Tartışma
Bireysel Çalışma
Okuma
Teknoloji Destekli Öğrenme


Hafta 1:
Giriş

Hafta 2:
Programlama

Hafta 3:
Algoritma Tasarımı

Hafta 4:
Kodlama Editörleri

Hafta 5:
Veri Tipleri ve Değişkenler

Hafta 6:
Operatörler ve Matematiksel İşlemler

Hafta 7:
Karar Yapıları

Hafta 8:
Ara Sınav

Hafta 9:
Diziler

Hafta 10:
Web Teknolojileri –HTML ve CSS

Hafta 11:
Web Teknolojileri –JavaScript

Hafta 12:
Web Teknolojileri (Uygulama)

Hafta 13:
Web Güvenliği ve Etik Bilgisayar Programcılığı

Hafta 14:
Özet ve Soru-Cevap


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları
2) Programlama Kavramlarına Genel Bakış Her Dil Programlama Dili midir? Programlama Dilleri
3) Algoritma Tasarımına Giriş Algoritmalar ve Akış Şemaları Örnek Algoritmalar
4) Kodlama Editörleri Farklı Editörleri Özellikleri, Kullanım Alanları
5) Veri Tipleri, Değişkenler ve Sabitler
6) Aritmetik Operatörler Karşılaştırma Operatörleri Mantıksal Operatörler
7) Karar Yapıları Döngüler (for, while, do-while) Fonksiyon Yapıları
8) Ara Sınav
9) Veri Yapıları - Diziler ve Listeler Dizilerin ve listelerin kullanımı
10) Web Teknolojileri - HTML ve CSS HTML temel yapı ve etiketler CSS stil ve tasarım özellikleri Web sayfaları oluşturma ve düzenleme
11) Web Teknolojileri - JavaScript JavaScript temel kavramları Değişkenler, koşullar ve döngüler JavaScript ile web sayfalarını dinamik hale getirme
12) Web Teknolojileri (Uygulama)
13) Web Güvenliği Temelleri Veri Gizliliği ve Şifreleme Etik ve Bilgisayar Programcılığı
14) Özet ve Soru-Cevap

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Yeni başlayanlar için kodlama/ Zafer Demirkol
Herkes için ASP.net ve C# ile web programcılığı / A. Russell Jones

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 30
Ödev 2 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 1 20 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır.
2) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme.
3) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. 4
4) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. 3
5) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. 4
7) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır.
8) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır.
9) Genetik ve biyoinformatik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma.
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder.
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara genetik ve biyoinformatik bilimini kullanarak çözüm araştırır.