STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5102 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. CANAN ÇETİN Dr. Öğr. Üyesi EBRU BEYZA BAYARÇELİK Öğ.Gör. NEZİR YALÇINKAYA Doç. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ Doç. Dr. HAKKI AKTAŞ Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGE ÖZASLAN ÇALIŞKAN Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA Doç. Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ Prof. Dr. SAİT GÜRBÜZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, insan kaynakları yönetiminin örgütlerin amaçlarına ulaşmada ki stratejik öneminin öğrenciler tarafından kavranmamsını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersi tamamlayan öğrenci, ileri insan kaynakları yönetimi tekniklerini kavrar II. Bu dersi tamamlayan öğrenci, Türk İş Kanunu ve İşçi Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili yasal dökumanları yorumlar III. Bu dersi tamamlayan öğrenci, insan kaynakları yönetimine ilişkin en son gelişmeler ve uygulamalar hakkında yorum yapar. |
İnsan Kaynakları kavramı; İKY ve Planlamasının Alt çalışma Alanları İnsan Kaynağının Geliştirilmesi örgüt, yönetim ve örgütte insan öğesi; İnsan kaynaklarının yönetimi; Personel yönetiminden insan kaynaklarının yönetimine geçiş; Personel yönetimi ve İnsan Yönetimi arasındaki farklar İnsan Kaynakları Yönetiminin sorunları İnsan Kaynakları Yönetiminin işlevleri İnsan Gücü Planlaması; Seçme ve Yerleştirme Eğitim ve Geliştirme Ödeme ve iş değerleme; Kariyer Geliştirme; Performans Değerlendirme Türkiye’de insan kaynaklarının yönetimi Türkiye’de personel yönetimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | kitap |
2) | İş Analizi- Iş Dizaynı | kitap |
3) | İnsan Kaynakları Yönetimi Planlaması | kitap |
4) | İnsan Kaynakları Yönetimi Temin ve Seçimi | kitap |
5) | Eğitim ve Geliştirme | kitap |
6) | Performans Değerlendirme | kitap |
7) | Ara Sınav | . |
8) | Kariyer Geliştirme | kitap |
9) | İş Değerleme | kitap |
10) | Ücret Yönetimi | kitap |
11) | İş Güvenliği | kitap |
12) | İşgören Sağlığı | kitap |
13) | İşgören ve İşveren İlişkileri | kitap |
14) | Disiplin ve Ayırma | kitap |
15) | Final Sınavı | . |
Ders Notları / Kitaplar: | İ.Ü. İşletme Fakültesi (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. 5. Baskı, Beta Yayınları. Tüzüner, L. (2011). İnsan Kaynakları Yönetiminde Ölçme ve Değerlendirme. 1. Bası, Beta Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Human Resource Management (2011, 12th edition), by Gary Dessler, Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 |
Ödevler | 11 | 33 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
4) | Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
5) | Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | |
6) | Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |