ANI4010 Model Making For AnimationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI4010 Animasyon için Maket Yapımı Güz
Bahar
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin animasyon endüstrisi ve benzeri yaratıcı endüstriler için bilinçli ve doğru bir şekilde maketler ve modeller yapabilmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda, öğrenciler:

1- Model yapımı alanında teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilere sahip olacaklardır.
2- Çeşitli sanatsal üslup ve tekniklerle modeller yapabileceklerdir.
3- Model yapımı üretim sürecinde bir ekip üyesi olarak sorumluluk alabileceklerdir.
4- Model yapımı alanında teknik ve sanatsal çalışmalara katılabilecek, ilgili kurum ve kuruluşlarla iletişim kurarak bilgi ve becerilerini paylaşabileceklerdir.
5- Model yapımında kullanılacak her türlü teknik araç ve bilgisayar yazılımını ileri seviyede kullanabileceklerdir.
6- Bir yabancı dil kullanarak model yapımı alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere animasyon endüstrisi ve diğer yaratıcı endüstrilerde kullanabilecekleri maket ve model yapım tekniklerini tanıtacaktır. Öğrenciler, temel tasarım ilkelerini ve malzeme bilgilerini kullanarak, belirli bir projeye uygun maket ve model hazırlama sürecini öğreneceklerdir. Ders süresince öğrenciler, gerçek dünyada karşılaştıkları tasarım zorluklarına çözüm üretmeyi ve bu çözümleri modeller aracılığıyla somutlaştırmayı deneyimleyeceklerdir.

Dersin Öğretme Yöntemleri:
Uygulama, grup çalışması, vaka çalışması, eleştirel değerlendirme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Model yapımı nedir ve ne için kullanılır?
2) Modellerin stop-motion ve animasyon alanlarındaki kullanım alanları.
3) Dijital Tasarımı Fiziksel Objeye Dönüştürme
4) 3D Baskı için ZBrush ile Modelleme Teknikleri.
5) Model Yapımı için Malzeme Bilgisine Giriş.
6) 2D Karakter Tasarımı için Düzen Oluşturma, Karakterin Hikayesini Yaratma.
7) 2D Karakter Tasarımını 3D Düzenlemeye Dönüştürme Teknikleri.
8) 3D Karakter Tasarımına Giriş.
9) ZBrush ile Tasarlanmış 3D Karakterin Modellemesi.
10) ZBrush ve anahtar teknikleri kullanarak modelin parçalara ayrılması.
11) Model üretiminde CNC kesim, torna ve 3D baskı kullanımı.
12) Model yapımında kalıp yapımı ve döküm tekniklerine giriş.
13) 3D Baskı teknolojilerini anlama, dijital dosyanın 3D baskı için hazırlanması.
14) Model ve Model Boyama Tekniklerine Giriş.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 1 4 4
Ödevler 5 3 15
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.