Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriği ve izlenecek olan programla ilgili oryantasyon. |
|
2) |
Düzlemsel ve Prosedürel çalışma tarzı arasındaki farkın açıklanması ve 3B içerik hazırlama programlarında Prosedürel çalışma tarzının her sektörde geçerliliğinin, geriye doğru dönüşün baştan garanti edildiği döngüsel iş üretiminin öneminin örneklerle aktarılması. |
|
3) |
Blender Geometry Nodes'a giriş I: Uzaysal Trigonometri, matematik ve mantık kuramları. |
|
4) |
Blender Geometry Nodes II: Prosedürel oluşum dizgisinin oluşturulması. |
|
5) |
Blender Geometry Nodes III: Film Prodüksiyon işinde varyasyon merkezli 3B'lu içerik üretimi. |
|
6) |
Blender Geometry Nodes IV: Oyun Prodüksiyon işinde varyasyon merkezli 3B'lu içerik üretimi. |
|
7) |
Oyun motorları ve Blender yazılımının içerik paylaşımı ve kullanımı açısından aralarındaki ilişki ve ileri seviyede teknikler. |
|
8) |
Motion Capture (MOCAP) bilgisinin kaba halinin işlenmesi, prodüksiyonda kullanıma hazır hale getirilmesi. |
|
9) |
MOCAP karakterler arası yönlendirme (Retargeting) teknikleri. |
|
10) |
Gerçek dünyadaki objelerin serisel fotoğraflarla yakalanıp (3D Photogrammetry) prodüksiyonda kullanılabilecek objeler haline getirilmesi. |
|
11) |
Fiziksel tabanlı yüzeylendirme (Physically Based Shading) |
|
12) |
Python'a giriş I |
|
13) |
Python'a giriş II |
|
14) |
Dönem sonu projesinin açıklanması. |
|
14) |
Dönem sonu projesinin açıklanması. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|