SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
STG3121 | Kamera Oyunculuğu I | Güz | 1 | 2 | 2 | 6 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ULUÇ ESEN |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin kamera önü oyunculuğunu, sinema/tv dilini ve set ortamını tanıması ve uygulamalar yapması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Oyuncu Seçmelerinde Başarılı Olma: Oyuncu seçmelerinde etkili performans sergileyebilmek için gerekli becerileri geliştirmek, uyum sağlama ve yetkinlik gösterebilmek. Kamera Önünde Tercih Edilen Oyunculuk Metodlarını Bilmek: Kamera önünde sıkça tercih edilen oyunculuk metodlarını anlamak ve bu teknikleri uygulayabilmeyi öğrenmek Set Ortamına Aşina Olmak: Bir film veya televizyon setinin yapısı, dinamikleri ve profesyonel beklentilerine dair bilgi edinmek. |
Bu ders, öğrencilerin kamera önü oyunculuk, sinema/televizyon dili ve set ortamı hakkında teorik bilgi edinmelerini ve pratik uygulamalar yapmalarını sağlar. Bu dersin öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, grup çalışması, uygulama, rol yapma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve derse giriş | |
2) | Yürüyüş çalışmaları ve tempo farkındalığı | |
3) | Yürüyüş çalışmaları ve tempo farkındalığı | |
4) | İç aksiyon farkındalığı | |
5) | İç aksiyon farkındalığı | |
6) | Kamerayla tanışma | |
7) | Kamerayla tanışma | |
8) | Ara sınav | |
9) | Konsantrasyon çalışmaları | |
10) | Konsantrasyon çalışmaları | |
11) | Sette kullanılan terimleri öğrenme (giriş) | |
12) | Sette kullanılan terimleri öğrenme (giriş) | |
13) | Oyuncu Seçmesi (Audition) nedir? | |
14) | Audition çekimi alıştırmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Aktörün Gücü -Ivana Chubbuck Beden Dili Rehberi -Rıchard Webster Diksiyon – Ebubekir Eraslan The Great Acting Teachers and Their Methods – Richard Brestoff |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Juri | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 5 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 3 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 4 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 4 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 5 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 4 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 5 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 4 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 5 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 5 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |