MSC1298 Western Music History II*Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MÜZİK TEKNOLOJİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
MÜZİK TEKNOLOJİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MSC1298 Batı Müzik Tarihi II* Bahar 2 0 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERMAN TÜRKİLİ
Dersin Amacı: Bu ders, 19., 20. ve 21. yüzyıl Batı müziği tarihine ilişkin temel bilgilerin verilmesinin yanı sıra, her müzik döneminin temsili eserleri ve bestecileri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Batı müzik tarihinin kronolojisine ilişkin genel bir bakış açısı kazanır.
2) 19. yüzyıldan günümüze kadarki süreçte Batı müziği hakkında bilgi sahibi olur.
3) Batı müziğinin tarihsel dönemlerini tanımlar ve müzik stilleri arasında karşılaştırma yapar.
4) Büyük müzik eserlerini tanımlar.

Dersin İçeriği

Bu derste Batı müziğinin farklı dönemlerine ait müzik stilleri, çağdaş tarihi olayların, estetik vizyonların ve felsefi inançların merceğinden incelenecektir. İşitsel, görsel ve yazılı kaynaklar analiz edilecektir. Bu dersin öğretim yöntemleri anlatım, okuma, araştırma ve tartışma şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Genel Bakış Romantisizm Klasik Dönemden Romantik Döneme Beethoven"
2) "Lied Piano Schubert, Schumann, Mendelssohn, Chopin Virtüöz solistler Paganini, Liszt"
3) "Opera: 19. yüzyılın ilk yarısı Rossini, Donizetti, Bellini Meyerbeer, Weber Programlı müzik Berlioz, Liszt"
4) "Opera: 19. yüzyılın ikinci yarısı Wagner, Verdi, Puccini, Bizet Operetta: Offenbach"
5) "Programlı müzik vs Absolüt müzik Brahms Bruckner France: 19. yüzyılın sonu Fauré"
6) "Ulusalcılık Russia: Glinka, The Mighty 5, Tchaikovsky Diğer Ülkeler: Grieg, Smetana, Dvorak, Sibelius, Janacek, Albeniz, Elgar, Vaughan Williams"
7) "Geç Romantisizm Mahler, Strauss Rachmaninoff, Scriabin Empresyonizm Debussy, Ravel"
8) Ara Sınav
9) "Radikal Modernizm Atonalite and 12-ton sistemi Schoenberg, Berg, Webern Neo-klasisizm Stravinsky Yeni Folklorizm Stravinsky, Bartok, Saygun, Erkin"
10) "Dünya Savaşları Arasında –Fransa: Satie, Les Six –Almanya: Yeni Objektivizm: Hindemith –Sovyetler Birliği: Prokoffiev, Shostakovich Ultramodernizm Varèse, Cowell"
11) "Post-tonalite, Neo-tonalite Messiaen, Britten Serializm and total serializm Babbit, Boulez The New Virtuosity Berio, Carter"
12) "Avantgarde: Şans ve Belirsizlik Cage, Earle Brown Elektronik music Stockhausen, Varèse"
13) "Dokusal Müzik Xenakis, Penderecki, Ligeti Alıntı ve Kolaj Rochberg, Crumb Minimalizm and Post-minimalizm Young, Riley, Reich, Glass"
14) "Spektral Music Gubaidulina Postmodernizm Schnittke, Pärt, Saariaho, Tower, Adè"

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A History of Western Music, J.P.Burkholder/D.J.Grout/C.Palisca (9th edition, 2014)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 5 45
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Müzik teknolojisi disiplininde uzmanlık elde etmek 2
2) Müzik yapımının tüm aşamalarında pratik ve teorik üretimler yapabilmek 3
3) Müzik bilgi erişim uygulamaları tasarlayabilmek
4) Müzikal akustik alanında alt yapı sahibi olmak
5) Ses sentezleme ve programlama alanlarında pratik ve teorik uygulama yapabilmek 2
6) Canlı ses sistemleri uygulamalarında uzmanlık elde etmek
7) Bireysel olduğu kadar farklı disiplinlerden oluşan takımlar içinde diğerleriyle işbirliği yaparak çalışabilmek
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark etmek ve öğrenmeye devam etmenin yanı sıra teknolojik çevredeki değişimlere uyum sağlayabilmek 2
9) Güncel teknoloji ile uyumlu, yaratıcı prodüksiyon anlayışları geliştirebilmek
10) Müziği ve müzik prodüksiyonlarının analitik ve estetik açılardan değerlendirebilmek 4