Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Genel Bakış
Romantisizm
Klasik Dönemden Romantik Döneme
Beethoven"
|
|
2) |
"Lied
Piano
Schubert, Schumann, Mendelssohn, Chopin
Virtüöz solistler
Paganini, Liszt"
|
|
3) |
"Opera: 19. yüzyılın ilk yarısı
Rossini, Donizetti, Bellini
Meyerbeer, Weber
Programlı müzik
Berlioz, Liszt"
|
|
4) |
"Opera: 19. yüzyılın ikinci yarısı
Wagner, Verdi, Puccini, Bizet
Operetta: Offenbach"
|
|
5) |
"Programlı müzik vs Absolüt müzik
Brahms
Bruckner
France: 19. yüzyılın sonu
Fauré"
|
|
6) |
"Ulusalcılık
Russia: Glinka, The Mighty 5, Tchaikovsky
Diğer Ülkeler: Grieg, Smetana, Dvorak, Sibelius, Janacek, Albeniz, Elgar,
Vaughan Williams"
|
|
7) |
"Geç Romantisizm
Mahler, Strauss
Rachmaninoff, Scriabin
Empresyonizm
Debussy, Ravel"
|
|
8) |
Ara Sınav
|
|
9) |
"Radikal Modernizm
Atonalite and 12-ton sistemi
Schoenberg, Berg, Webern
Neo-klasisizm
Stravinsky
Yeni Folklorizm
Stravinsky, Bartok, Saygun, Erkin"
|
|
10) |
"Dünya Savaşları Arasında
–Fransa: Satie, Les Six
–Almanya: Yeni Objektivizm: Hindemith
–Sovyetler Birliği: Prokoffiev, Shostakovich
Ultramodernizm
Varèse, Cowell"
|
|
11) |
"Post-tonalite, Neo-tonalite
Messiaen, Britten
Serializm and total serializm
Babbit, Boulez
The New Virtuosity
Berio, Carter"
|
|
12) |
"Avantgarde: Şans ve Belirsizlik
Cage, Earle Brown
Elektronik music
Stockhausen, Varèse"
|
|
13) |
"Dokusal Müzik
Xenakis, Penderecki, Ligeti
Alıntı ve Kolaj
Rochberg, Crumb
Minimalizm and Post-minimalizm
Young, Riley, Reich, Glass"
|
|
14) |
"Spektral Music
Gubaidulina
Postmodernizm
Schnittke, Pärt, Saariaho, Tower, Adè"
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Müzik teknolojisi disiplininde uzmanlık elde etmek |
2 |
2) |
Müzik yapımının tüm aşamalarında pratik ve teorik üretimler yapabilmek |
3 |
3) |
Müzik bilgi erişim uygulamaları tasarlayabilmek |
|
4) |
Müzikal akustik alanında alt yapı sahibi olmak |
|
5) |
Ses sentezleme ve programlama alanlarında pratik ve teorik uygulama yapabilmek |
2 |
6) |
Canlı ses sistemleri uygulamalarında uzmanlık elde etmek |
|
7) |
Bireysel olduğu kadar farklı disiplinlerden oluşan takımlar içinde diğerleriyle işbirliği yaparak çalışabilmek |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark etmek ve öğrenmeye devam etmenin yanı sıra teknolojik çevredeki değişimlere uyum sağlayabilmek |
2 |
9) |
Güncel teknoloji ile uyumlu, yaratıcı prodüksiyon anlayışları geliştirebilmek |
|
10) |
Müziği ve müzik prodüksiyonlarının analitik ve estetik açılardan değerlendirebilmek |
4 |