MÜZİK TEKNOLOJİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC1199 | Music Styles and Forms I | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HYUN SOOK TEKİN |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amaçlarından biri, dünya genelindeki çok çeşitli müzik gelenekleri için derin bir anlayış ve takdir geliştirmektir. Farklı kültürlerin müziklerini inceleyerek ufkumuzu genişletmeyi, bakış açılarımızı genişletmeyi ve çeşitli toplumlardaki insan deneyimi için empati geliştirmeyi amaçlıyoruz. Bu keşif sayesinde, müziğin kültürel sınırları aşmak ve insanları kelimelerin çoğu zaman yapamadığı şekilde birleştirmek için olağanüstü bir güce sahip olduğunu fark edeceğiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Müziğin çeşitliliğini kutlamanın yanı sıra, bu sınıf aktif, analitik ve eleştirel dinleme becerilerini vurgulamaktadır. Karşılaştığımız müzikle aktif bir şekilde etkileşime girerek, onun karmaşık katmanlarını, tarihsel ve sosyal bağlamını ve benzersiz sanatsal niyetlerini ortaya çıkarabilir. 2) Analitik dinleme yoluyla, melodi, armoni, ritim ve doku gibi bir müzik parçasını oluşturan bileşenleri ayırt etme becerisi kazanır. 3) Eleştirel dinleme, müziği düşünceli bir şekilde değerlendirmemizi ve takdir etmemizi sağlayarak ayırt edici bir kulak geliştirmemizi sağlar. |
Bu dersin öğretim yöntemi anlatım, okuma, tartışma, ve örnek olay inceleme şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanımlar: müzik ve gürültü; Müziğin unsurları (melodi, armoni, ritim, doku, tını, dinamik, süre, tempo, sessizlik kullanımı) | |
2) | Senfoni orkestrasındaki çalgıların tanınması. Formun Unsurları: yazılı formlar, tekrar, çeşitleme, kontrast | |
3) | Batı Dışında Müzik: Avrupa merkezcilik, kültürel yayılmacılık, sosyal Darwinizm. Afrika ve Japonya'da kültürün tanımı | |
4) | Batı Müziği Dışındaki Kültürlerde Vokal | |
5) | Batı Harici Kültürlerde Enstrümantal Müzik; enstrümanların tanınması: kordofonlar, aerofonlar, membranfonlar, idiofonlar | |
6) | Batı müziği ile batı dışı müzik arasındaki sentez | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Doğaçlama: tanımı, farklılıkları, tarihçesi | |
9) | Derek Bailey belgeseli: Sınırda 1. bölüm; Tartışma | |
10) | Derek Bailey belgeseli: Sınırda 1. bölüm; Tartışma | |
11) | Derek Bailey belgeseli: Sınırda 2. bölüm; Tartışma | |
12) | Derek Bailey belgeseli: Sınırda 3. bölüm; Tartışma | |
13) | Derek Bailey belgeseli: Sınırda 4. bölüm; Tartışma | |
14) | Final hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1) Music; an appreciation by Roger Kamien; McGraw-Hill International Edition 2) Öteki Caz, Şevket Akıncı. Pan Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 66 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik teknolojisi disiplininde uzmanlık elde etmek | 2 |
2) | Müzik yapımının tüm aşamalarında pratik ve teorik üretimler yapabilmek | 3 |
3) | Müzik bilgi erişim uygulamaları tasarlayabilmek | |
4) | Müzikal akustik alanında alt yapı sahibi olmak | |
5) | Ses sentezleme ve programlama alanlarında pratik ve teorik uygulama yapabilmek | 3 |
6) | Canlı ses sistemleri uygulamalarında uzmanlık elde etmek | |
7) | Bireysel olduğu kadar farklı disiplinlerden oluşan takımlar içinde diğerleriyle işbirliği yaparak çalışabilmek | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark etmek ve öğrenmeye devam etmenin yanı sıra teknolojik çevredeki değişimlere uyum sağlayabilmek | 4 |
9) | Güncel teknoloji ile uyumlu, yaratıcı prodüksiyon anlayışları geliştirebilmek | 2 |
10) | Müziği ve müzik prodüksiyonlarının analitik ve estetik açılardan değerlendirebilmek | 4 |