MSC1199 Music Styles and Forms IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MÜZİK TEKNOLOJİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
MÜZİK TEKNOLOJİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MSC1199 Music Styles and Forms I Güz 2 0 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HYUN SOOK TEKİN
Dersin Amacı: Bu dersin temel amaçlarından biri, dünya genelindeki çok çeşitli müzik gelenekleri için derin bir anlayış ve takdir geliştirmektir. Farklı kültürlerin müziklerini inceleyerek ufkumuzu genişletmeyi, bakış açılarımızı genişletmeyi ve çeşitli toplumlardaki insan deneyimi için empati geliştirmeyi amaçlıyoruz. Bu keşif sayesinde, müziğin kültürel sınırları aşmak ve insanları kelimelerin çoğu zaman yapamadığı şekilde birleştirmek için olağanüstü bir güce sahip olduğunu fark edeceğiz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Müziğin çeşitliliğini kutlamanın yanı sıra, bu sınıf aktif, analitik ve eleştirel dinleme becerilerini vurgulamaktadır. Karşılaştığımız müzikle aktif bir şekilde etkileşime girerek, onun karmaşık katmanlarını, tarihsel ve sosyal bağlamını ve benzersiz sanatsal niyetlerini ortaya çıkarabilir.
2) Analitik dinleme yoluyla, melodi, armoni, ritim ve doku gibi bir müzik parçasını oluşturan bileşenleri ayırt etme becerisi kazanır.
3) Eleştirel dinleme, müziği düşünceli bir şekilde değerlendirmemizi ve takdir etmemizi sağlayarak ayırt edici bir kulak geliştirmemizi sağlar.

Dersin İçeriği

Bu dersin öğretim yöntemi anlatım, okuma, tartışma, ve örnek olay inceleme şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanımlar: müzik ve gürültü; Müziğin unsurları (melodi, armoni, ritim, doku, tını, dinamik, süre, tempo, sessizlik kullanımı)
2) Senfoni orkestrasındaki çalgıların tanınması. Formun Unsurları: yazılı formlar, tekrar, çeşitleme, kontrast
3) Batı Dışında Müzik: Avrupa merkezcilik, kültürel yayılmacılık, sosyal Darwinizm. Afrika ve Japonya'da kültürün tanımı
4) Batı Müziği Dışındaki Kültürlerde Vokal
5) Batı Harici Kültürlerde Enstrümantal Müzik; enstrümanların tanınması: kordofonlar, aerofonlar, membranfonlar, idiofonlar
6) Batı müziği ile batı dışı müzik arasındaki sentez
7) Ara Sınav
8) Doğaçlama: tanımı, farklılıkları, tarihçesi
9) Derek Bailey belgeseli: Sınırda 1. bölüm; Tartışma
10) Derek Bailey belgeseli: Sınırda 1. bölüm; Tartışma
11) Derek Bailey belgeseli: Sınırda 2. bölüm; Tartışma
12) Derek Bailey belgeseli: Sınırda 3. bölüm; Tartışma
13) Derek Bailey belgeseli: Sınırda 4. bölüm; Tartışma
14) Final hazırlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1) Music; an appreciation by Roger Kamien; McGraw-Hill International Edition 2) Öteki Caz, Şevket Akıncı. Pan Yayınları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Müzik teknolojisi disiplininde uzmanlık elde etmek 2
2) Müzik yapımının tüm aşamalarında pratik ve teorik üretimler yapabilmek 3
3) Müzik bilgi erişim uygulamaları tasarlayabilmek
4) Müzikal akustik alanında alt yapı sahibi olmak
5) Ses sentezleme ve programlama alanlarında pratik ve teorik uygulama yapabilmek 3
6) Canlı ses sistemleri uygulamalarında uzmanlık elde etmek
7) Bireysel olduğu kadar farklı disiplinlerden oluşan takımlar içinde diğerleriyle işbirliği yaparak çalışabilmek
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark etmek ve öğrenmeye devam etmenin yanı sıra teknolojik çevredeki değişimlere uyum sağlayabilmek 4
9) Güncel teknoloji ile uyumlu, yaratıcı prodüksiyon anlayışları geliştirebilmek 2
10) Müziği ve müzik prodüksiyonlarının analitik ve estetik açılardan değerlendirebilmek 4