BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP5205 | İleri Seviye Bilgisayarla Görü | Güz | 0 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilere bilgisayarla görme alanında derinlemesine bir anlayış ve gelişmiş beceri seti sağlamaktır. Görüntü analizi, özellik çıkarımı ve örüntü tanıma alanlarındaki en son yöntemler hakkında bilgi vermeye odaklanmaktadır. Ders boyunca öğrenciler eleştirel düşünmeye ve araştırma faaliyetlerine katılmaya teşvik edilecektir. Bu, önemli akademik yayınların ayrıntılı bir incelemesini ve kapsamlı bir projenin üstlenilmesini içerir. Ders, öğrencilerin ileri bilgisayarla görme tekniklerini çeşitli bağlamlarda etkili bir şekilde uygulamalarını ve yenilikçi araştırmalar yoluyla alanın ilerlemesine katkıda bulunmalarını sağlamak için tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İleri Tekniklerde Ustalaşın: Görüntü analizi, özellik çıkarımı ve örüntü tanımayı kapsayan sofistike bilgisayarla görme yöntemlerini kapsamlı bir şekilde anladığınızı ve uyguladığınızı gösterin. 2. Analitik Becerileri Geliştirin: Bilgisayarla görme alanındaki karmaşık problemleri çözmek için analitik yaklaşımlar kullanarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirin ve iyileştirin. 3. Araştırma Yeterliliği: Teknik bulguların ve sonuçların etkili bir şekilde iletilmesinin yanı sıra metodik araştırma yürütme konusunda gelişmiş yetenekler sergilemek. 4. Yenilikçi Katılım: Bilgisayarla görme alanındaki zorluklara yaratıcı çözümler geliştirerek ve uygulayarak teknolojik yeniliklere aktif olarak katılma. 5. Ekip Çalışmasında Mükemmellik: İşbirliği ve ortak uzmanlık ruhuyla grup projelerine katkıda bulunarak ekip çalışması ve işbirliğinde gelişmiş bir yeterlilik sergileyin. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook: • Computer Vision: Algorithms and Applications, Richard Szeliski Reference Book: • Introductory Techniques for 3-D Computer Vision, Trucco, and Verri • Computer vision: A Modern Approach, David A. Forsyth, Jean Ponce • Machine Vision by Ramesh Jain, Rangachar Kasturi, Brian G. Schunck |
Diğer Kaynaklar: | Ders Kaynak Kitabı: • Computer Vision: Algorithms and Applications, Richard Szeliski Referans Kitaplar: • Introductory Techniques for 3-D Computer Vision, Trucco, and Verri • Computer vision: A Modern Approach, David A. Forsyth, Jean Ponce • Machine Vision by Ramesh Jain, Rangachar Kasturi, Brian G. Schunck |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | 3 |
2) | Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | 3 |
3) | Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 2 |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | 3 |
5) | Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | 4 |
6) | Bilgisayar Mühendisliğine özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. | 1 |