ANI4106 Local to Global StorytellingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI4106 Yerelden Globale Hikaye Aktarımı Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı yerel ve global hikaye anlatımındaki farklı yapıları anlamak ve yerel hikayelerin yerel anlatımdan global anlatıma başarı ile taşınmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilerin kendi kültürel farklılıklarının önemini kavrar ve bu farklılıkları animasyon yaparken eşsiz araç olarak kullanır
2) yazım ve görsel dilde yerel hikaye anlatımındaki benzerlik ve farklılıkları kavrar
3) yerel hikayelerini global hikaye anlatımına başarılı bir şekilde aktarır

Dersin İçeriği

Dersin amacı yerel ve global hikaye anlatımı kalıplarının benzerlik ve farklılıklarına odaklanarak eşsiz animasyon projeleri hazırlamaktır. Ayrıca yerel hikaye toplamak, kalıplarla anlamlaştırmak ve yerel hikayeleri global havuza başarı ile aktarmaktır. Dersin öğretme yöntemleri: ders anlatımı, hikaye atölyeleri, grup çalışmaları, vaka analizi, proje tabanlı öğrenme, bireysel ve toplu geri bildirim oturumları, yaratıcı yazma egzersizleri, kültürel araştırma çalışmaları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yerelden Globale Hikaye Aktarımı Giriş/ Müfredata Genel Bakış
2) Yerel ve global hikaye anlatıma giriş (benzerlikler ve farklılıklar)
3) Yerel Hikaye anlatımına giriş/ avrupalı vs amerikan
4) Yerel Hikaye anlatımına giriş/ amerikan vs japon
5) Global Hikaye anlatımına giriş/ kahramanın yolculuğu amerikan vs japon
6) Global hikaye anlatımın giriş/ kahramanın yolculuğu amerikan vs avrupalı
7) Globalden Yerele/ adaptasyon
8) Yerelden Globale/ Kalıpların benzerlik ve farklılıklarının çözümlenmesi
9) Kökeninizden hikaye getirin
10) Doğru görsel dili bulmak
11) Project Bible hazırlanması
12) Yazım ve Görselde eşsizliği bulmanın önemi
13) Demo hazırlığı
14) Final Ödev Teslimi/ Kapanış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Comics in Translation / Masal Masal Matitas (Melek Özlem Sezer) / The Book of Dede Korkut(Geoffrey Lewis) / Cream of Tank Girl(Alan C. Martin) / Hilal(Kenan Yarar) / My Inner Bimbo(Sam Kieth)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 13 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.