Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Animasyon Yönetmenliği Nedir? Diğer yönetmenlerden ayıran özellikleri nelerdir? |
|
2) |
Temel drama bilgisi. Kahramanın yolculuğu. Bir hikayeyi animasyon hikayesi yapan temel farklar. Animasyona yönelik hikaye düşünme yöntemleri. |
Charlie Chaplin / Modern Times - Sponge Bob Squarepants - Adventure Time |
3) |
Animasyonda sinematografinin biçimi. 2d ve 3d filmlerdeki farklar. Animasyon yönetmeni sinematografiyi nasıl kullanır? Animasyonlarda görsel derinlik ve boyut oluşturma yöntemleri. |
Love Death and Robots/Bad Travelling - Hayao Miyazaki/ Spirited Away - |
4) |
Animasyonda sinematografinin kullanımı. Storyboard nasıl yapılır? İşlevi olmayan görsellerden kurtulmayı öğrenmek. Storyboard çalışmalarının başlangıcı. |
|
5) |
Storyboard sadeleştirme yöntemleri. Animatik nedir? Animatiğin animasyon için önemi. Animatik çalışmaların başlangıcı. Animasyonda iş akışı ve ekip yönetimi. |
Sponge Bob Squarepants Animatics |
6) |
Animasyonda mizasenin kullanımı. Duyguların ve hislerin anlatımında mizasenin önemi. Karakterlerin davranışlarına karar verebilmek. Animasyonun 12 prensibi. |
Tom and Jerry Episodes - Monster/Anime episodes |
7) |
Animasyon filmde sürükleyiciliği yaratmak. Sinemasal merak,endişe, gerilimi kullanabilmek. İzleyiciye sorular sorup, cevapları doğru yerlerde verebilmek. Climax ve duygular yaratilme yöntemleri |
Naruto Episodes - Ice Age |
8) |
Final Proje ara değerlendirmesi |
|
9) |
Film dilininin türüne karar vermek. Animasyon film türlerine göre görsel hikaye anlatımındaki değişiklikler. |
Persepolis/
Vincent Paronnaud Marjane Satrapi - Ice Age -
Chris Wedge Carlos Saldanha - The Train/ Buster Keaton- Perfect Blue/Satoshi Kon - Akira/Katsuhiro Ôtomo |
10) |
Animasyonda renk ve ruh hali / mizaç seçmek. Film hissinin anlatımda değiştireceği elementler. Aynı hikayenin farklı ruh hali, renk ve mizaç ile farklı bir filme evrilebilmesi. Sinema ışıktır. Animasyonda ışık kullanımı. |
Batman Series 1966 / Batman Animated Series 1992 / The Dark Knight |
11) |
Kurgunun film dilinde yarattığı farklılıklar. Kurgu ile ritm oluşturmak ve ritm ile tansiyon oluşturmak. |
|
12) |
Animasyonda VFX kullanımı ve post prodüksiyon. Planmasını yapabilmek ve film hislerini ileriye taşıyabilmek. Render süreci ve doğru planlaması |
|
13) |
Animasyonda ses. Sesin karaktlerin organikliğine, filmin hislerine katkısı nedir? Seslerin film dili ile uyumlu çalışmaları. |
|
14) |
Final Filmlerinin tamamlanıp, sunulması. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|