Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Animasyon Yönetmenliği Nedir? Diğer yönetmenlerden ayıran özellikleri nelerdir? |
|
2) |
Temel drama bilgisi. Kahramanın yolculuğu. Bir hikayeyi animasyon hikayesi yapan temel farklar. Animasyona yönelik hikaye düşünme yöntemleri. |
Charlie Chaplin / Modern Times - Sponge Bob Squarepants - Adventure Time |
3) |
Animasyonda sinematografinin biçimi. 2d ve 3d filmlerdeki farklar. Animasyon yönetmeni sinematografiyi nasıl kullanır? Animasyonlarda görsel derinlik ve boyut oluşturma yöntemleri. |
Love Death and Robots/Bad Travelling - Hayao Miyazaki/ Spirited Away - |
4) |
Animasyonda sinematografinin kullanımı. Storyboard nasıl yapılır? İşlevi olmayan görsellerden kurtulmayı öğrenmek. Storyboard çalışmalarının başlangıcı. |
|
5) |
Storyboard sadeleştirme yöntemleri. Animatik nedir? Animatiğin animasyon için önemi. Animatik çalışmaların başlangıcı. Animasyonda iş akışı ve ekip yönetimi. |
Sponge Bob Squarepants Animatics |
6) |
Animasyonda mizasenin kullanımı. Duyguların ve hislerin anlatımında mizasenin önemi. Karakterlerin davranışlarına karar verebilmek. Animasyonun 12 prensibi. |
Tom and Jerry Episodes - Monster/Anime episodes |
7) |
Animasyon filmde sürükleyiciliği yaratmak. Sinemasal merak,endişe, gerilimi kullanabilmek. İzleyiciye sorular sorup, cevapları doğru yerlerde verebilmek. Climax ve duygular yaratilme yöntemleri |
Naruto Episodes - Ice Age |
8) |
Final Proje ara değerlendirmesi |
|
9) |
Film dilininin türüne karar vermek. Animasyon film türlerine göre görsel hikaye anlatımındaki değişiklikler. |
Persepolis/
Vincent Paronnaud Marjane Satrapi - Ice Age -
Chris Wedge Carlos Saldanha - The Train/ Buster Keaton- Perfect Blue/Satoshi Kon - Akira/Katsuhiro Ôtomo |
10) |
Animasyonda renk ve ruh hali / mizaç seçmek. Film hissinin anlatımda değiştireceği elementler. Aynı hikayenin farklı ruh hali, renk ve mizaç ile farklı bir filme evrilebilmesi. Sinema ışıktır. Animasyonda ışık kullanımı. |
Batman Series 1966 / Batman Animated Series 1992 / The Dark Knight |
11) |
Kurgunun film dilinde yarattığı farklılıklar. Kurgu ile ritm oluşturmak ve ritm ile tansiyon oluşturmak. |
|
12) |
Animasyonda VFX kullanımı ve post prodüksiyon. Planmasını yapabilmek ve film hislerini ileriye taşıyabilmek. Render süreci ve doğru planlaması |
|
13) |
Animasyonda ses. Sesin karaktlerin organikliğine, filmin hislerine katkısı nedir? Seslerin film dili ile uyumlu çalışmaları. |
|
14) |
Final Filmlerinin tamamlanıp, sunulması. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|