ANI4104 Directing for AnimationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI4104 Animasyon Yönetmenliği Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu dersi tamamlayan öğrenciler, animasyon dalında bir filmi nasıl yönetebileceklerini öğrenirler. Sinematografi, mizasen, görsel hikaye anlatımı, renk ve his seçimleri, kurgu, ses ve müzik, proje koordinasyonu ve insan yönetimi alanlarında pratikler yaparak, dönem sonunda bir film üretirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir animasyon yönetmeninin tüm görevlerini kavrar.
2) Bir animasyon yönetmeninin iş akışını ve filmin genel iş akışını nasıl yönetebileceğini kavrar.
3) Görsel hikaye anlatımını, sinemasal merak, gerilim ve endişe kavramlarını kullanmayı kavrar.
4) Animasyon sinemasında mizasen ve sinematografinin uygulamalarını kavrar.
5) Animasyon yönetmeninin ekip yönetimindeki önemini kavrayarak, etik kararlar verebilmeyi ve takım çalışmasını öğrenir.
6) Farklı animasyon türlerinin farklı hikaye anlatım ihtiyaçlarını anlayarak, kendi projelerine yönetmenlik yapabilme kapasitesine ulaşır. Görsel hikaye anlatımında gelişir.

Dersin İçeriği

Bu ders animasyon yönetmenliğine dair teorik ve pratik çalışmalardan oluşur.

Öğretme Yöntemleri :
Ders anlatımı, vaka çalışmaları, pratik uygulamalar, grup çalışmaları, projeler, bireysel geri bildirim seansları, atölye çalışmaları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Animasyon Yönetmenliği Nedir? Diğer yönetmenlerden ayıran özellikleri nelerdir?
2) Temel drama bilgisi. Kahramanın yolculuğu. Bir hikayeyi animasyon hikayesi yapan temel farklar. Animasyona yönelik hikaye düşünme yöntemleri. Charlie Chaplin / Modern Times - Sponge Bob Squarepants - Adventure Time
3) Animasyonda sinematografinin biçimi. 2d ve 3d filmlerdeki farklar. Animasyon yönetmeni sinematografiyi nasıl kullanır? Animasyonlarda görsel derinlik ve boyut oluşturma yöntemleri. Love Death and Robots/Bad Travelling - Hayao Miyazaki/ Spirited Away -
4) Animasyonda sinematografinin kullanımı. Storyboard nasıl yapılır? İşlevi olmayan görsellerden kurtulmayı öğrenmek. Storyboard çalışmalarının başlangıcı.
5) Storyboard sadeleştirme yöntemleri. Animatik nedir? Animatiğin animasyon için önemi. Animatik çalışmaların başlangıcı. Animasyonda iş akışı ve ekip yönetimi. Sponge Bob Squarepants Animatics
6) Animasyonda mizasenin kullanımı. Duyguların ve hislerin anlatımında mizasenin önemi. Karakterlerin davranışlarına karar verebilmek. Animasyonun 12 prensibi. Tom and Jerry Episodes - Monster/Anime episodes
7) Animasyon filmde sürükleyiciliği yaratmak. Sinemasal merak,endişe, gerilimi kullanabilmek. İzleyiciye sorular sorup, cevapları doğru yerlerde verebilmek. Climax ve duygular yaratilme yöntemleri Naruto Episodes - Ice Age
8) Final Proje ara değerlendirmesi
9) Film dilininin türüne karar vermek. Animasyon film türlerine göre görsel hikaye anlatımındaki değişiklikler. Persepolis/ Vincent Paronnaud Marjane Satrapi - Ice Age - Chris Wedge Carlos Saldanha - The Train/ Buster Keaton- Perfect Blue/Satoshi Kon - Akira/Katsuhiro Ôtomo
10) Animasyonda renk ve ruh hali / mizaç seçmek. Film hissinin anlatımda değiştireceği elementler. Aynı hikayenin farklı ruh hali, renk ve mizaç ile farklı bir filme evrilebilmesi. Sinema ışıktır. Animasyonda ışık kullanımı. Batman Series 1966 / Batman Animated Series 1992 / The Dark Knight
11) Kurgunun film dilinde yarattığı farklılıklar. Kurgu ile ritm oluşturmak ve ritm ile tansiyon oluşturmak.
12) Animasyonda VFX kullanımı ve post prodüksiyon. Planmasını yapabilmek ve film hislerini ileriye taşıyabilmek. Render süreci ve doğru planlaması
13) Animasyonda ses. Sesin karaktlerin organikliğine, filmin hislerine katkısı nedir? Seslerin film dili ile uyumlu çalışmaları.
14) Final Filmlerinin tamamlanıp, sunulması.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.In the Blink of an Eye - Walter Murch - 2005
2. The Nine Old Men: Lessons, Techniques, and Inspiration from Disney's Great Animators: Lessons, Techniques, and Inspiration from Disney's Great Animators
Diğer Kaynaklar: 1- Story - Robert Mckee 2-The Art of Mad Max: Fury Road

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 3 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 3 4 12
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.