GEP1641 Yaşamın KökeniBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1641 Yaşamın Kökeni Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İBRAHİM ERTUĞRUL YALÇIN
Dersin Amacı: Yaşamın Kökeni dersi kapsamında; organizmaların kökensel tarihinin ve fizyolojik gelişim süreçlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Fenotip ve genotip farklılıklarla popülasyonlar arasındaki değişkenliklerin anlaşılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1. Canlıların yapısal ve fizyolojik açıdan ortak özelliklere sahip olduğunu ayırt etmek.
2. Organizmaların evrimsel tarihini tanımlamak.
3. Organizmaların fizyolojik gelişim süreçlerini incelemek.
4. Bir türün populasyolarını kalıtsal temelli özellikler açısından incelemek.
5. Yaşamın kökeni ile ilgili temel kavramları sıralamak.
6. Organizmaların çevresel adaptasyonlarını ayırt etmek ve tanımlamak.

Dersin İçeriği

Bu derste, öğrencilere organizmaların evrimsel tarihi ve fizyolojik gelişim süreçleri anlatılarak, yaşamın kökeni ve evrimsel biyolojinin temel kavramları öğretilecektir. Ayrıca, öğrencilerin evrimsel biyolojinin güncel önemini anlayarak çevresel adaptasyonları ve modern bilimsel uygulamaları değerlendirmelerini sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yaşamın Kökeni Konusundaki Temel Kavramlar
2) Yaşamın Kökeni ve Evrim Teorileri
3) Biyolojik Çeşitlilik ve Sınıflandırma
4) Filogenetik Ağaçlar ve Organizmaların Evrimsel İlişkileri
5) Evrimsel Biyolojinin Temel İlkeleri
6) Genetik Varyasyon ve Doğal Seleksiyonun Rolü; Adaptasyon ve Canlı Organizmaların Çevresel Uyumları
7) Yaşamın Kökenine Dair Hücre Biyolojisi ve Fizyolojisi
8) Ara Sınav
9) Organizmaların Hücresel Yapıları, Fizyolojisi ve İşlevleri
10) Evrimsel Biyoloji ve Güncel Uygulamalar
11) Genetik Mühendislik, Tıp ve Çevre Bilimlerindeki Evrimsel Biyolojinin Uygulamaları
12) Evrimsel Biyolojinin Günümüz Bilimsel Keşiflere ve Toplumsal Sorunlara Olan Etkisi
13) Sunum/Seminer
14) Sunum/Seminer

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kitap Adı: "Biological Science"
Yazarlar: Scott Freeman, Kim Quillin, Lizabeth Allison, Michael Black, Greg Podgorski, Emily Taylor, and Jeff Carmichael
Yayınevi: Pearson
Yıl: 2019
ISBN-13: 9780135934302

Kitap Adı: "Oxford Handbook of Evolution, Biology, and Society"
Yazar: Dr. Rosemary Hopcroft
Yayınevi: Oxford University Press
Yıl: 2018
ISBN-13: 9780190299323
Diğer Kaynaklar: Book: "Biological Science"
Authors: Scott Freeman, Kim Quillin, Lizabeth Allison, Michael Black, Greg Podgorski, Emily Taylor, and Jeff Carmichael
Publishet: Pearson
Year: 2019
ISBN-13: 9780135934302

Book: "Oxford Handbook of Evolution, Biology, and Society"
Author: Dr. Rosemary Hopcroft
Publisher: Oxford University Press
Year: 2018
ISBN-13: 9780190299323

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 4 44
Sunum / Seminer 2 18 36
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. 1
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. 1
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. 1
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. 5
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. 1
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. 2