GEP1641 Yaşamın KökeniBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1641 Yaşamın Kökeni Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. İBRAHİM ERTUĞRUL YALÇIN
Dersin Amacı: Yaşamın Kökeni dersi kapsamında; organizmaların kökensel tarihinin ve fizyolojik gelişim süreçlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Fenotip ve genotip farklılıklarla popülasyonlar arasındaki değişkenliklerin anlaşılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1. Canlıların yapısal ve fizyolojik açıdan ortak özelliklere sahip olduğunu ayırt etmek.
2. Organizmaların evrimsel tarihini tanımlamak.
3. Organizmaların fizyolojik gelişim süreçlerini incelemek.
4. Bir türün populasyolarını kalıtsal temelli özellikler açısından incelemek.
5. Yaşamın kökeni ile ilgili temel kavramları sıralamak.
6. Organizmaların çevresel adaptasyonlarını ayırt etmek ve tanımlamak.

Dersin İçeriği

Bu derste, öğrencilere organizmaların evrimsel tarihi ve fizyolojik gelişim süreçleri anlatılarak, yaşamın kökeni ve evrimsel biyolojinin temel kavramları öğretilecektir. Ayrıca, öğrencilerin evrimsel biyolojinin güncel önemini anlayarak çevresel adaptasyonları ve modern bilimsel uygulamaları değerlendirmelerini sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yaşamın Kökeni Konusundaki Temel Kavramlar
2) Yaşamın Kökeni ve Evrim Teorileri
3) Biyolojik Çeşitlilik ve Sınıflandırma
4) Filogenetik Ağaçlar ve Organizmaların Evrimsel İlişkileri
5) Evrimsel Biyolojinin Temel İlkeleri
6) Genetik Varyasyon ve Doğal Seleksiyonun Rolü; Adaptasyon ve Canlı Organizmaların Çevresel Uyumları
7) Yaşamın Kökenine Dair Hücre Biyolojisi ve Fizyolojisi
8) Ara Sınav
9) Organizmaların Hücresel Yapıları, Fizyolojisi ve İşlevleri
10) Evrimsel Biyoloji ve Güncel Uygulamalar
11) Genetik Mühendislik, Tıp ve Çevre Bilimlerindeki Evrimsel Biyolojinin Uygulamaları
12) Evrimsel Biyolojinin Günümüz Bilimsel Keşiflere ve Toplumsal Sorunlara Olan Etkisi
13) Sunum/Seminer
14) Sunum/Seminer

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kitap Adı: "Biological Science"
Yazarlar: Scott Freeman, Kim Quillin, Lizabeth Allison, Michael Black, Greg Podgorski, Emily Taylor, and Jeff Carmichael
Yayınevi: Pearson
Yıl: 2019
ISBN-13: 9780135934302

Kitap Adı: "Oxford Handbook of Evolution, Biology, and Society"
Yazar: Dr. Rosemary Hopcroft
Yayınevi: Oxford University Press
Yıl: 2018
ISBN-13: 9780190299323
Diğer Kaynaklar: Book: "Biological Science"
Authors: Scott Freeman, Kim Quillin, Lizabeth Allison, Michael Black, Greg Podgorski, Emily Taylor, and Jeff Carmichael
Publishet: Pearson
Year: 2019
ISBN-13: 9780135934302

Book: "Oxford Handbook of Evolution, Biology, and Society"
Author: Dr. Rosemary Hopcroft
Publisher: Oxford University Press
Year: 2018
ISBN-13: 9780190299323

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 4 44
Sunum / Seminer 2 18 36
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.